ترامپ: هیچگاه آمریکا‌یی‌ها را به پوشیدن ماسک مجبور نخواهم کرد

رییس جمهوری آمریکا وعده داده که هیچگاه حاضر به الزامی کردن پوشیدن ماسک برای مهار کرونا نخواهد شد. اما آنتونی فاوچی رییس مرکز مقابله با بیماری‌های عفونی آمریکا از مقام‌های ایالتی خواسته است تا جایی که امکان دارد مردم را به پوشیدن ماسک تشویق کنند.

این‌روزها پوشیدن نوعی ماسک در فضای آزاد در اکثر ایالت‌های امریکا اجباری است.

وضعیت خراب شیوع ویروس کرونا در امریکا فرماندار جمهوری‌خواه ایالت آلاباما “کی ایوی” را هم مجبور کرده تا از مخالفتی که ابتدا در مورد پوشیدن ماسک داشت دست بردارد.

ترامپ هم که خود از مخالفان سرسخت پوشیدن ماسک در انظار عمومی بود، در هفته گذشته با ماسکی بر صورت در مقابل رسانه‌ها ظاهر شد.

اما با وجود این کار، روز گذشته به فاکس نیوز گفته: به اجباری ساختن استفاده سراسری از ماسک هیچ باوری ندارد و مردم باید”آزادی‌هایی داشته باشند.”

اما اخطارهای مکرر مرکز مقابله و پیشگیری از بیماری‌ها در امریکا بر استفاده از ماسک در همه‌جا و همه‌کس گواه از شدت گرفتن انتشار این ویروس دارد.

فرماندار ایالت جورجیا هم از مردم خواست تا آخر این ماه ماسک بزنند و مقام‌ها در اوکلاهاما هم در حال بررسی اجباری ساختن استفاده از ماسک در این ایالت هستند.

در فلوریدا هم شفاخانه‌ها و بخش عاجل آن‌ها دیگر ظرفیت پذیرش بیمار را نداشته و در برخی ایالت‌ها و شهرها تقاضا برای کیت تشخیصیه افزایش چشم‌گیری داشته است.

در شهر پیتزبورگ ایالت پنسیلوانیا به اشخاص مشکوک به ابتلا، ۱۴ روز قرنطینه را بجای مراجعه به شفاخانه‌ها پیشنهاد داده‌اند.

بحث آموزش و بازگشایی مکاتب و دانشگاه‌ها نیز موضوع داغ سیاسی در کنار بحران کرونا در امریکا است.

امریکا با داشتن بیشتر از ۳ میلیون و ۶۰۰ هزار مبتلا و بیش از ۱۳۹ هزار قربانی همچنان پیشتاز و دارای مقام اول در میان کشورهای جهان است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *