روش پلاسما برای درمان کرونا در آمریکا مجوز گرفت

سازمان غذا و داروی آمریکا (FDA) روز یکشنبه (۲ سنبله) با صدور مجوز اضطراری، اجازه استفاده از روشی موسوم به پلاسما را در خاک این کشور مجاز اعلام کرد.

این روش که تا اکنون بر روی ۷۰ هزار بیمار آزمایش شده است بر اساس تکنیک استفاده از پلاسمای خون افراد بهبود یافته از کرونا و تزریق پلاسمای حاوی آنتی‌بادی به بدن بیماران تازه مبتلا شده صورت می‌گیرد.

دونالد ترامپ که گفته می‌شود از تأثیر مثبت کشف واکسین کرونا در این زمان به نفع کاندیداتوری خویش در انتخابات پیش رو استفاده خواهد کرد، در اظهار نظری، آن را روشی “قوی”و موثر توصیف کرد و از مردم امریکا خواست در صورت بهبودی از کرونا به مراکز انتقال خون برای اهدای پلاسما مراجعه کنند؛ وی اضافه کرد که این روش تا ۳۵ درصد مرگ و میر ناشی از کرونا را در خاک امریکا کاهش خواهد داد.

بر اساس تحقیقات در صورت استفاده از پلاسمای حاوی آنتی‌بادی در سه روز نخست بستری بیماران مبتلا به کووید نوزده، روند بهبودی سرعت گرفته و تلفات کاهش خواهد یافت.

نشان داده اگر در سه روز نخست بستری بیمار در بیمارستان از روش تزریق پلاسمای حاوی آنتی‌بادی استفاده شود روند بهبودی تسریع شده و مرگ و میر کاهش می یابد.

پیتر مارکس، مدیر مرکز ارزیابی و تحقیقات بیولوژیک (FDA) این روش را بی خطر توصیف و تجویز آن‌را بلامانع می‌داند.

این در حالی است که تعداد مبتلایان به کرونا در امریکا به ۵ میلیون و ۸۴۱ هزار و ۴۲۸ نفر رسیده و شمار قربانیان ناشی از این ویروس هم به ۱۸۰ هزار و ۱۷۴ نفر رسیده است.

کشورهای برازیل با ۳,۵۸۲,۶۹۸ مبتلا و ۱۱۴,۲۷۷ نفر فوتی و هندوستان با ۳,۰۴۹,۸۵۵ مبتلا و ۵۶,۸۷۵ جان باخته در مقام‌های دوم و سوم بیشترین مبتلایان در جهان قرار دارند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *