با ثبت ۶ فوتی جدید، شمار مجموعی جان‌باختگان از کرونا به ۲۳۱۴ نفر رسید

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز ‌چهار‌شـنبه (۲۴ جدی) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۲۱۰۹ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۸۴ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، پکتیا، قندوز، بامیان، پروان، نیمروز، بدخشان، لوگر، هلمند، لغمان، خوست، پکتیکا و فاریاب به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۳ هزار و ۷۷۴ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۱۹۹ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۴۴ هزار و ۸۱۰ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۶ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۲ ‌هزار و ۳۱۴ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۹۲,۰۹۵,۰۸۸ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۹۷۲,۳۵۷ نفر قربانی این ویروس و ۶۵,۹۴۵,۱۹۷ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۲۳,۳۶۹,۷۳۲ نفر مبتلا و ۳۸۹,۶۲۱ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۱۰,۴۹۵,۸۱۶ مبتلا و با ۱۵۱,۵۶۴ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *