معرفی ۲۳۲ نفر به دادستانی کل در پیوند به مسئله حیف‌ومیل بودجۀ کرونا

ادارۀ بازرس ویژۀ ریاست جمهوری اعلام کرد که در پیوند به چگونگی مصرف بودجۀ دولت در امر مبارزه با ویروس کرونا و حیف‌ومیل‌ گسترده‌ی بودجه کرونا، این اداره ۲۳۲ نفر را به جرم فساد مالی به دادستانی کل معرفی کرده است.

غزال حارث، رییس ادارۀ بازرس ویژۀ ریاست جمهوری در نشستی خبری، امروز یک‌شنبه (۱۹ دلو) گفت: که بررسی‌ها از چگونه‌گی مصرف بودجۀ کرونا در ۲۴ ولایت کشور تکمیل شده است و نتایج آن حیف‌ومیل گسترده‌ در مصرف این بودجه را نشان می‌دهد.

خانم حارث دلایلی چون، خریداری‌های غیرمرتبط، قیمت‌های نامتوازن و حیف‌ومیل این بودجه را از موارد جرمی ‌می‌خواند که در مصرف این بودجه صورت گرفته است و به گفتۀ وی، ۲۳۲ تن در این پیوند به دادستانی کل معرفی شده است که در این میان نُه نفر از مسوولان مرکز نیز شامل‌اند.

به گفته‌ی رییس ادارۀ بازرس، افرادی در سطح وزیر، معین، والی، رئیسان اداره‌های مرکزی و محلی و همچنان کارمندان پایین‌رتبه نیز در میان این متهمان قرار دارند.

ادارۀ بازرس ویژۀ ریاست‌جمهوری، تحقیقات گسترده خود را در حدود شش قبل پس از آن‌که رسانه‌های داخلی گزارش‌های تحقیقی از حیف‌ومیل بودجۀ کرونا را به نشر رساندند کار خود را آغاز کرد.

گفتنی است با وجود معرفی تعداد زیادی از مسئولان دولتی و غیر دولتی به اتهام حیف‌ومیل این بودجه به دادستانی کل، هنوز هیچ فردی محکوم به مجازات نشده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *