مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲| تساوی تیم‌های پرتغال و بلجیم در برابر حریفان

به گزارش بخش ورزشی تمدن، در پایان مهمترین دیدارهای شب نخست از هفته دوم مرحله مقدماتی جام جهانی ۲۰۲۲ در قاره اروپا، بامداد امروز یکشنبه (۸ حمل) تیم‌های ملی پرتغال و بلجیم در خانه حریفان تن به تساوی دادند.

در گروه A تیم ملی پرتغال که در ترکیب اصلی خود کریستانو رونالدو را هم در اختیار داشت، در حالی که ۲ بر صفر از تیم صربستان پیش افتاده بود، نهایتاً بازی برده را با تساوی ۲ ـ ۲ معاوضه کرد.

دیوگو ژوتا مهاجم لیورپول در دقایق ۱۱ و ۳۶ هر دو گل پرتقال را به ثمر رساند و الکساندر میتروویچ در دقیقه ۴۶ و فیلیپ کاستیچ در دقیقه ۶۰ گل‌های خورده را جبران کردند. همچنان در دقیقه دوم وقت‌های تلف شده نیمه دوم این بازی، میلنکوویچ از صربستان اخراج شد.

در دیگر بازی این گروه تیم ملی لوکزامبورگ با یک گل از سد میزبان خود ایرلند گذشت.

با این نتایج صربستان و پرتغال هر دو با ۴ امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب اول و دوم هستند، لوکزامبورگ با ۳ امتیاز سوم است و تیم‌‌های آذربایجان و ایرلند هر دو بدون امتیاز در رده‌های بعدی قرار دارند.

در گروه E‌ نیز تیم ملی بلجیم که مهمان جمهوری چک بود در یک بازی نفس‌گیر و زیبا نتوانست حریف‌ش را شکست دهد و این بازی هم با تساوی یک – یک به پایان رسید.

لوکاژ پروود در دقیقه ۵۰ برای چک و ۱۰ دقیقه بعد روملو لوکاکو مهاجم تیم اینتر گل تساوی را برای تیم بلجیم  تحت هدایت روبرتو مارتینس به ثمر رساند.

با این نتیجه تیم‌های چک و بلجیم هر دو با ۴ امتیاز و برحسب تفاضل گل به ترتیب در رده‌های اول و دوم قرار دارند و پس از آنها بلاروس با ۳ امتیاز سوم است و تیم‌‌های ولز و استونی هر دو بدون امتیاز رده‌های بعدی را در اختیار دارند.

در دیگر گروه‌ها نیز تا بحال، نتایج زیر به دست آمده است:

در گروه B

اسپانیا  1 ـ ۱  یونان

سوئد  1 ـ ۰  گرجستان

در گروه C

ایتالیا  2 ـ ۰  آیرلند‌شمالی

سوئیس  3 ـ ۱  بلغارستان

در گروه E

لاروس  4 ـ ۲  استونی

در گروه F

مولداوی  1 ـ ۱  جزایر فارو

اسکاتلند ۲ ـ ۲  اتریش

رژیم اشغالگر قدس  0 ـ ۲  دانمارک

در گروه G

ترکیه  3 ـ ۰  نروژ

هلند  2 ـ ۰  لتونی

مونته‌نگرو  4 ـ ۱  جبل‌الطارق

در گروه H

اسلواکی  2 ـ ۲  مالت

کرواسی  1 ـ ۰  قبرس

روسیه  2 ـ ۱  اسلوونی

در گروه I

انگلیس  5 ـ ۰  سن‌مارینو

آلبانی  1 ـ ۰  آندورا

مجارستان  3 ـ ۳  لهستان

در گروه J

آلمان  3 ـ ۰  آیسلند

رومانی ۳ ـ ۲  مقدونیه‌شمالی

ارمنستان  1 ـ ۰  لیختنشتاین

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *