رئیس جمهور غنی، سه‌شنبه را روز “ماتم ملی” اعلام کرد

پس از حمله مرگ‌بار عصر روز شنبه (۱۸ ثور) بر دانش‌آموزان دختر مکتب سیدالشهداء در غرب کابل، محمد اشرف غنی رئیس‌جمهور، در یک پیام ویدیویی با حضور معاونانش امرالله صالح و محمد سرور دانش این حمله را “تروریستی”، “مصداق بارز جنایت بشری و ضد ارزش‌های اسلامی” خواند و برای هم‌دردی و احترام به شهدای این واقعه تلخ و همچنان حمله مشابه بر دانشجویان در ولایت لوگر، روز سه شنبه را روز “ماتم ملی” اعلام کرد.

آخرین آمارها از این حادثه، قربانی شدن بیش از ۶۰ نفر از دانش‌آموزان که بیشترشان دختر هستند را نشان می‌دهد.

آقای غنی در این ویدیو این حادثه را دردی بزرگ برای خود و همکارانش خوانده و با خانواده‌های این قربانیان ابراز همدردی و غم‌شریکی کرده است.

وی در ادامه گفته است “گروه‌های جهل و تاریکی گاهی تحت نام طالب و گاهی تحت عنوان داعش با اینگونه حملات وحشیانه می‌خواهند فرزندان ما را از کاروان علم و ترقی عقب نگهدارند و باور مردم ما را به آینده روشن تضعیف نمایند.”

وی همچنان از رسیدگی سریع و کمک به قربانیان این حادثه و بررسی راه‌های تأمین امنیت منطقه غرب کابل در مشوره دهی با اهالی و بزرگان منطقه با دستور مستقیم خود، توسط معاونینش خبر داده است. او همچنین دستور بازسازی فوری مکتب متذکره را نیز صادر کرده است و گروه طالبان نیز خواسته است که به کشتار افراد بی‌گناه پایان بدهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *