تأکید ملابرادر برای رسمیت یافتن حکومت فعلی از سوی جهان

ملا برادر، معاون نخست وزیری در مصاحبه با تلویزیون ملی می‌گوید، حکومت شرایط به رسمیت شناخته شدن را تکمیل کرده  و جهان باید دولت فعلی افغانستان را به رسمیت بشناسد. ملاعبدالغنی برادر درباره حکومت همه‌شمول نیز گفت، در جریان مذاکرات صلح دوحه، امریکا نام‌های افرادی از دولت قبلی را به آنها داده بود تا دولت مشترک ساخته شود، اما آنها این پیشنهاد را نپذیرفتند. به گفته ملابرادر، تصمیم بر آن شد که چهر‌ه‌های دولت قبلی نباید در نظام فعلی جا داده شوند، زیرا آنها به فساد عادت دارند. ملا عبدالغنی برادر؛ از چهره‌هایی که کمتر در رسانه‌ها ظاهر می‌شود شب گذشته، درباره موضوعات مختلف از جمله آزادسازی پول‌های منجمد شده و به‌رسمیت شناخته شدن حکومت سخنانی را مطرح کرد.

بحثی دیگری که این روزها در داخل و بیرون افغانستان بر آن تاکید می‌شود، بحثی تشکیل حکومت همه‌شمول در  افغانستان است. با این حال ملابرادر می‌گوید، کابینه فعلی سرپرست و موقت بوده و در درازمدت، افراد دارای اهلیت تا سطح معاون و وزیر در کابینه جایگزین خواهد شد. او همچنین تاکید کرد، در نظام فعلی قوم اکثریت و اقلیت مطرح نیست، بلکه اهلیت و شایستگی مدنظر گرفته می‌شود.

معاون نخست‌وزیر، درباره گزارش‌ها از قتل و شکنجه نظامیان پیشین نیز گفت، رهبری حکومت فرمان عفو عمومی را داده و براساس این فرمان همه شامل عفو می‌شوند. این درحالیست که اخیرا گزارش‌های از قتل و شکنجه نظامیان پیشین در رسانه‌های اجتماعی واکنش‌های گسترده‌ای را درپی داشت. برادر همچنین در بخشی از صحبت‌هایش و با رد سخنان رئیس جمهور پیشین گفت، برنامه برای ترور اشرف‌غنی نداشته اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *