دستگاه “تست تنفسی تشخیص کرونا زیر ۳ دقیقه”، در امریکا مجوز گرفت

پس از گذشت بیش از دوسال از شیوع گسترده کووید_۱۹ و تلاش جهانی برای تشخیص و درمان این ویروس، پس از آزمایشات زمان‌بر پی‌سی‌آر و کیت‌های قابل حمل که در چند روز نتیجه را مشخص می‌کرد، اکنون سازمان غذا و داروی ایلات متحده امریکا مجوز استفاده از دستگاه تست تنفسی جدیدی با نام «InspectIR COVID-19» را صادر کرده که قادر است در کمتر سه دقیقه، نتیجه را از طریق آزمایش تنفس فرد، اعلام کند.  

این دستگاه با بررسی پنج ترکیب شیمیایی دم و بازدم افراد با هدف تشخیص اضطراری ابتلا به ویروس کرونا در کمترین زمان ممکن، مجوز استفاده در محیط‌هایی شفاخانه‌ای، مطب‌های کوچک و مراکز درمانی، با استفاده از ابزاری که به اندازه یک چمدان دستی است را به دست آورده است.

اکنون یک فرد آموزش دیده، تحت نظر کادر درمان و در شرایطی خاص می‌تواند در هرجایی از این کره خاکی، در کمتر از سه دقیقه نتیجه مثبت و یا منفی بودن کرونای افراد را تشخیص دهد.

این دستگاه پیش از این بر روی ۲۴۰۹ فرد مبتلا و غیر مبتلا آزمایش شد که در ۹۱٫۲ درصد، موارد مثبت را درست تشخیص و در موارد منفی تا ۹۹٫۳ درصد دقت داشته است.

تولید کننده این دستگاه اطمینان داده است که می‌تواند در هر هفته تقریباً ۱۰۰ دستگاه که برای ارزیابی نزدیک به ۱۶۰ نمونه در روز کاربرد دارد را تولید و در اختیار نظام درمانی قرار دهد.

با استفاده از این دستگاه ظرفیت آزمایش به میزان ۶۴ هزار نمونه در ماه افزایش پیدا خواهد کرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *