غزنی – تجلیل از سومین سالیاد ارتحال ملکوتی حضرت آیت‌الله العظمی محسنی(ره)

محفل بزرگداشت از سومین سالیاد پرچمدار اخوت و همدلی مردم افغانستان حضرت‌آیت‌الله العظمی محسنی(ره) در دانشگاه خاتم‌النبیین(ص) شعبۀ غزنی!

سخنرانان این برنامه با اشاره به ویژگی‌های شخصیتی معلم افغانستان، ایشان را منادی اخوت و هم‌دلی و همچنین شخصیت نیک اندیش در کشور عنوان کرده می‌گویند، تجلیل از جایگاه چنین شخصیت‌ی که در راستای پیروزی جهاد مردم افغانستان در مقابل استکبار و ایجاد فضای همدلی میان شهروندان کشور تلاش‌های خستگی ناپذیر به خرج داده به‌جا و ستودنی است.  

از سویی هم برخی دیگر از عالمان دینی پیام و توصیه‌های معلم افغانستان را به حاکمان و مجریان امور کشور مخابره کرده و تأکید کردند که آن فقیه نو اندیش همیشه بر عدالت اجتماعی و برخورد مساویانۀ حاکمان با اقشار مختلف جامعه تاکید داشته و آنرا سبب پایداری حکومت‌ها نیز اعلام می‌کردند.

بخش دیگر این برنامه را الگوگیری از عملکرد به ویژه استقامت و پایمردی اکادمیسین کشور در کسب علم و عمل به آن تشکیل می‌دهد.

به باور سخنرانان، معلم افغانستان با کناره گیری از مسائل سیاسی  و روی آوردن به مطالعه و تألیف صدها جلد کتاب، نشان دادند که مسلح شدن با قلم و جهاد فرهنگی مهم‌تر از جهاد با تفنگ است. 

در این برنامه همچنین نمایشگاه کتاب و آثار چاپ‌ شدۀ معلم افغانستان نیز راه اندازی شده بود که در پایان بسته‌های از این کتاب‌ها برای اشتراک کنندگان به صورت تحفه اهداء شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *