بامیان میزبان جشنواره‌ی پایتخت فرهنگی اعضای سارک

جشنواره پایتخت فرهنگى سازمان همکاری های منطقوی جنوب آسیا (سارک)، در پانزهم ماه جاری در بامیان برگزار می گردد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” مقام های محلی می گویند، در صورت برگزاری بهتر این جشن، فصل جدیدى از اعتبار و عظمت تاریخی و فرهنگی مردم افغانستان، به نمایش و قضاوت گذاشته خواهد شد.

ولایت باستانی بامیان سال گذشته هنگام بازدید هیئت سارک از آبده هاى تاریخى و مناطق باستانى  این ولایت، به حیث پایتخت فرهنگی سارک نام گذاری شد. قرار است تا پنج روز 

دیگر این جشنواره بمدت دو روز در مرکز این ولایت باستانی برگزار گردد.

سخنرانی مقام های دولتی و اعضای سارک، برنامه هاى فرهنگى و نمایشگاه هاى صنایع دستى و فرآورده هاى زراعتى ولایات مختلف کشور، از جمله برنامه های این جشنوار اعلام شده است.

محمد آصف مُبلغ معاون وسرپرست ولایت بامیان، دیروز در یک نشست خبرى گفت که تدابیر ویژه امنیتی برای این جشن گرفته شده و نیروهای کمکی از کابل نیز به حمایت از نیروهای محلی اعزام خواهند شد.

وى افزود که با معرفی بامیان بعنوان پایتخت فرهنگی همکاری های منطقوی جنوب آسیا، فصل جدیدی از اعتبار وعظمت تاریخی وفرهنگی مردم افغانستان به نمایش گذاشته خواهد شد.

بگفته وی، “هدف اساسی ومهم کشورهای سارک، مسایل اقتصادی است که باگسترش رابطه فرهنگی با اعضای سارک، امید می رود که مناسبات و فعالیت های اقتصادی میان کشورهای عضو نیز توسعه یابد.”

وزارت اطلاعات و فرهنگ نیز گفته که دراین جشنواره باشکوه بین المللی، نماینده هاى تمام کشورهای آسیایی، اعضاى سارک، ممالک همجوار افغانستان، نماینده ملل متحد- یونسکو- و سایر نهادهای بین المللی حضور خواهند داشت.

 عبدالرووف ابراهیمی رییس ولسی جرگه هم دیروز در نشست عمومی مجلس، از نیروهای امنیتی کشور خواست که به منظور برگزار شدن بهتر کنفرانس سارک در بامیان، تدابیر خاص امنیتی را اتخاذ نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *