جبهه‌ی جهانی ضد تروریسم در راه است

مقام‌هایی از کشورهای مختلف جهان، چهره‌های مذهبی و نهادهای بین‌المللی سه حمله دیروز در تونس، کویت و فرانسه را که ده‌ها کشته برجای گذاشت محکوم کرده‌اند.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” بان کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد این حملات “هولناک” را قویا محکوم کرد و گفت مسببان آن باید “فورا به عدالت سپرده شوند.”

کاخ سفید ضمن ابراز همبستگی در “مبارزه با بلای تروریسم” اعلام کرد که آماده “هرگونه حمایت لازم” از سه کشور آسیب‌دیده است.

رهبران اروپایی این حملات را “شنیع” توصیف کرده و اعلام کردند که جبهه واحدی در مقابل “توحش” ایجاد می‌کنند.

فرانسوا اولاند رئیس جمهوری فرانسه و همتای تونسی او، الباجی قاید السبسی، علیه آنچه “بلای تروریسم” نامیدند به ابراز همبستگی پرداختند.

نخست وزیر اسپانیا که کشورش با جنوب فرانسه مرز مشترک دارد اعلام کرد که سطح هشدار امنیتی را به بالاترین حد افزایش می‌دهد.

آنگلا مرکل، صدراعظم آلمان، گفته این حملات دشواری‌های مبارزه با “تروریسم و به گفته او، اسلام‌گرایی افراطی” را نشان می‌دهند.

دیوید کامرون نخست وزیر بریتانیا گفت این حملات ارتباطی با اسلام ندارند بلکه ثمره یک “برداشت اشتباه و ایدئولوژی منحرف” هستند.

فدریکا موگرینی رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا خواستار اتحاد جهان عرب و اروپا شد: او گفته: “اعراب، اروپایی‌ها، مسلمانان، غیرمسلمانان، ما همه با هم در یک قایق هستیم. واکنش به این حملات، اتحاد بیشتر ما خواهد بود و ابراز اینکه سوء استفاده از یک دین به هیچ وجه نمی‌تواند ما را از هم جدا کند.”

به گفته ماتئو رنزی نخست وزیر ایتالیا، حمله روز جمعه در فرانسه “تایید کرد که فراتر از خط مقدم نبرد، گروه‌های کوچک و بسیار سازماندهی‌شده قرار دارند.”

میلوش زمان رئیس جمهوری چک گروه داعش را “سرطان” نامید و خواستار انهدام پایگاه‌های آموزشی آن شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *