کودکان و نوجوانان قربانی قاچاق انسان

بیشترین قربانیان قاچاق انسان در افغانستان، کودکان و نوجوانان هستند. وزارت امور خارجه آمریکا در گزارش سالانه خود، وضعیت قاچاق انسان در کشورهای مختلف جهان را منتشر کرده و گفته که در افغانستان از این کودکان در کارگاه‌های قالیبافی، کارخانه‌های خشت پزی، منازل مسکونی، بهره‌کشی جنسی، گدایی، قاچاق مواد مخدر به بیرون از مرزها و همچنین به عنوان کمک‌راننده موتر‌های باری در داخل افغانستان، آسیای میانه، اروپا و جنوب آسیا استفاده می‌شود.

 به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” پدیده شنیع بچه بازی در افغانستان از دیر باز در برخی مناطق محدود، رایج بوده و والی بغلان هم گفته که درگیری در یک محفل عروسی دو شب پیش که بیش از ۳۰ کشته و زخمی برجای گذاشت نیز بدلیل نزاع بر سر همین مسئله بوده است.

در گزارش وزارت خارجه امریکا کشورهای مختلف جهان، به سه ردیف جداگانه تقسیم شده و افغانستان در این گزارش از کشورهایی است که در ردیف دوم قرار گرفته است

در این گزارش که دیروز منتشر شده، از افغانستان به عنوان کشوری نام برده شده که مبداء، مسیرعبور و مقصد قاچاقچیان انسان است. با این حال گفته شده که قاچاق انسان‌ها در درون مرز‌های افغانستان شایع‌تر از قاچاق آنها به بیرون از این کشور است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *