تعداد تلفات حمله بر یک محفل عروسی در یمن به ۱۳۰ نفر رسید

سازمان ملل متحد و منابع محلی در یمن می‌گویند که شمار تلفات حمله به یک مراسم عروسی در این کشور به ۱۳۰ نفر رسیده. گزارش‌های اولیه از این حمله که روز دوشنبه روی داد، حاکی از مرگ ۲۷ نفر بود.

طبق گزارش‌ها، دو موشک نیروهای ائتلاف به سرکردگی عربستان به دو چادر در روستایی دور افتاده در نزدیکی بندر مخا در دریای سرخ اصابت کرد. در این چادر یک مراسم عروسی برپا بوده.

سازمان ملل این حمله را به شدت محکوم کرده. از ماه مارچ تاکنون – حدود شش ماه گذشته – نزدیک به ۵ هزار نفر شامل ۲۳۵۵ غیرنظامی در یمن جان خود را از دست داده‌اند.

بدنبال وقوع خشونت های فرقه ای تازه در پایتخت جمهوری افریقای مرکزی، سازمان ملل از امکان آغاز دوباره درگیری های خونین دو سال قبل در این کشور هشدار داده. در تازه ترین خشونت ها میان گروه های مسلمان و مسیحی، حدود ۴۰ تن کشته و نزدیک به ده هزار تن از شهر فرار کرده اند.

آژانس پناهندگان سازمان ملل گفته: از آغاز  خشونت ها میان ملیشه های وابسته به گروه های مسلمان و مسیحی در شهر بنگویی، پایتخت جمهوری افریقای مرکزی از روز شنبه تا کنون، ۳۷ نفر کشته و حدود ۱۰ هزار نفر از خانه های خود مجبور به فرار شده اند. لئو هابس، سخنگوی این آژانس در جمهوری افریقای مرکزی با ابراز نگرانی گفت: امکان دارد خشونت های سال های ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ دوباره در بنگویی آغاز شود.

در این خشونتها میان شبه نظامیان دو گروه سلیکا و آنتی بالاکا هزاران تن، اکثرا مسلمانان کشته و دهها هزار تن آواره شدند. گزارشها حاکی است، برغم حضور حدود ده هزار صلحبان بین المللی در شهر و گشت زنی آنان در جاده های پایتخت، اوضاع متشنج است. بعضی باشندگان بنگویی صلحبانان را متهم می کنند که

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *