مراد: جنرالان پاکستانی ملبس به لباس زنانه، از چنگ نیروهای امنیتی فرار کردند

طالبان برخى جنرالان پاکستانى را در تابوت و لباس زنانه از شهر قندز بیرون کرده‌اند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مقام‌هاى امنیتى قندز میگویند: آنان نتوانسته‌اند این جنرالان را که در تصرف شهر قندز با طالبان همکاری کرده‌اند، دستگیر کنند.

اطلاعات ارگانهای کشفی و امنیتی نشان می دهد که این جنرالان در زمان محاصره شهر قندز از سوی نیروهاى امنیتى، از این شهر بیرون شده‌اند. سید سرور حسینی مسوول مطبوعاتی فرمانده پولیس قندز با بیان این مطلب گفته، طالبان برخی از جنرالان را در تابوت گذاشته و به بهانه این که جنازه است، از شهر خارج ساخته و برخی را نیز در لباس زنانه و چادرى بیرون کرده‌اند. حسینى اما، در مورد تعداد دقیق و محل بود و باش این جنرالان معلومات ارایه نکرد.

برخى رسانه‌ها به نقل از جنرال مراد على مراد فرمانده نیروهاى زمینى ارتش گفته‌اند که جنرالان بیرون کشیده شده، جنگ قندز را رهبرى می‌کردند. مقام‌هاى امنیتی قندز نیز می‌گویند: در کنار طالبان داخلی، اتباع پاکستان، چچین، ازبکستان، عرب و تاجکستان در جنگ حضور داشته اند.

در همین حال، باشندگان قندز از حمله مجدد طالبان به این شهر خبر می دهند. آنان می‌گویند: طالبان شام گذشته برچوک مرکزی شهر حمله کردند، این حمله اما توسط نیروهاى امنیتى عقب زده شده. به گفته این شهروندان، طالبان در منازل مسکونى سنگر گرفته و باید تصفیه شوند.

امرالدین ولی معاون شورای ولایتی قندز نیز پنهان شدن طالبان در منازل مسکونی را تایید و بر اقدام عاجل برای تصفیه شهر قندز تاکید می‌کند. او از فرصت سوزی نیروهای امنیتی به صورت جدی ابراز نگرانی می‌کند. به گفته معاون شوراى ولایتى قندز، نیروهای امنیتی زمانیکه کنترل مناطقی را در اختیار می‌گیرند، برای حفظ آن بى‌توجهى می‌کنند و طالبان از این خلاء برای تصرف دوباره مناطق از دست رفته استفاده می‌ نمایند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *