با پاکستان نباید گفتگو کرد

نمایندگان شش ولایت جنوب و جنوب غرب کشور، خواهان تغییر آدرس گفتگوهای صلح شدند. این نمایندگان می‌گویند: حکومت نباید با پاکستان گفتگو نماید. نمایندگان ولایات جنوب و جنوب غربی همچنین خواهان محاکمان افرادی شدند که در سقوط قندز دست داشته‌اند.

 به گزارش” شبکه تلویزیونی تمدن ” نمایندگانی از شش ولایت قندهار، هلمند، زابل، ارزگان، فراه و نیمروز، دیروز ۱۵ میزان با حضور در قصر سپیدار با عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت دیدار کردند. آنان به رییس اجرایی حکومت گفتند که اسلام آباد در گفتگوهای صلح صادق نیست و به گفته آنان، پاکستان بجای آوردن صلح و ثبات، بیشتر بدنبال خیانت در افغانستان است. این نمایندگان هرچند به آدرس بدیل اشاره نکرده‌، اما گفته اند که آدرس اصلی گفتگوهای صلح، پاکستان نیست و حکومت باید به مذاکرات صلح با این کشور پایان دهد. آنان تاکید کردند که پاکستان در طول تاریخ به افغانستان خیانت کرده و کابل نباید از این کشور انتظار صلح را داشته باشد.

نمایندگان ولایات جنوب و جنوب غربی کشور همچنین به رییس اجرایی حکومت گفته‌اند که حکومت باید به شکل فوری مسولان نظامی و ملکی راکه در جلوگیری از سقوط شهر قندز کم کاری کرده و باعث سقوط این شهر بدست طالبان شدند به پای میز محکمه بکشاند. آنها همچنین خواهان بسیج مردمی برای مقابله با تروریستان و طالبان شدند. ایجاد تغییرات اساسی در ادارات نظامی و ملکی و شناسایی عوامل ضد نظام از دیگر خواسته‌های این نمایندگان درملاقات با آقای عبدالله عبدالله بود.

در این دیدار رییس اجرایی حکومت هم تایید کرده که تلاش‌های حکومت در راستای صلح هنوز نتیجه‌ای نداشته و آنگونه که انتظار می‌رفت، حکومت به وظیفه خود عمل نکرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *