روسیه آماده است تا بر مواضع داعش در عراق حمله کند

روسیه قصد دارد حضور نظامی اش در سوریه را بطور قابل ملاحظه افزایش دهد. دبیرکل ناتو با بیان این مطلب همچنین گفته: ورود هواپیماهای روسی به حریم هوایی ترکیه نیز اشتباهی به نظر نمی رسد. رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه هم گفته که حوصله اش از نقض حریم هوایی ترکیه توسط طیاره های روسی سر آمده و به مسکو هشدار داده که دوستی انکارا را از دست خواهد داد.

در پی بالا گرفتن تنش میان روسیه و ناتو برسر عملیات هوایی ارتش روسیه در خاک سوریه و نقض حریم هوایی ترکیه توسط جنگنده های روسی، ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو گفته: روسیه به منظور تقویت حضور نظامی اش در سوریه، نیروی زمینی بیشتر و کشتی های جنگی به این کشور اعزام کرده.

او در ارتباط با نقض حریم هوایی ترکیه توسط طیاره های روسیه در چند روز گذشته، گفت: به نظر نمی رسد این کار اشتباها صورت گرفته باشد. مقام های روسیه اما گفته اند: ورود جنگنده های آن کشور به فضای ترکیه اشتباهی بوده و حاضر است در باره سوء تفاهم بوجود آمده با ترکیه گفتگو کنند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه در واکنش، گفته، حوصله اش از نقض حریم هوایی ترکیه توسط طیاره های روسی سر آمده و به مسکو هشدار داده که این کار به قیمت از دست دادن دوستی ترکیه و بعضی چیزهای دیگر تمام خواهد شد.

” ما با روسها روابط داریم و آنها را درک می کنیم، اما روسیه اگر می خواهد دوستِ مانند ترکیه که با آن همکاری گسترده دارد را از دست دهد، آن وقت بسیار چیزهای دیگر را نیز از دست خواهد داد. روسیه از دولت بشار اسد حفاظت می کند و قصد دارد پایگاه هوایی نظامی در سوریه بسازد و همزمان حریم هوایی ما را نیز نقض کرده، این غیر قابل تحمل است “

الکساندر گروشکوف، سفیر روسیه درناتو اما انتقادات این سازمان را پروپاگند علیه عملیات نظامی روسیه در سوریه خواند و ناتو را متهم کرد که در صدد تحریف اهداف عملیات نظامی مسکو در سوریه است.

درهمین حال اناتولی انتونوف معاون وزیر دفاع روسیه  در یک کنفرانس خبری گفت: این کشور مایل است در جنگ با تروریسم با ائتلاف به رهبری امریکا همکاری کند. او گفت: کشورهای امریکا، بریتانیا، آلمان و ناتو به تنهایی توان شکست دادن تروریسم را ندارند، لذا ما تاکید داریم که ائتلاف بین المللی علیه تروریسم شکل گیرد. آنتونوف اتهام ها در باره حمله بر مناطق مسکونی توسط جنگنده های کشورش را رد کرد و گفت، نیروهای ما با دقت تمام عملیات ها بر مواضع داعش را انجام می دهند. همزمان رئیس مجلس سنای روسیه اعلام کرده این کشور حاضر است عملیات هوایی اش برضد داعش را به عراق نیز در صورت درخواست دولت آن کشور، توسعه دهد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *