همایش هم‌اندیشی مبلغان محرم در کابل

عاشورا مکتبی سازنده است که با اصلاح جامعه، فرهنگ عدالت‌خواهی و مبارزه با فساد را در آن نهادینه می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “مبلغان محرم در نشست هم‌اندیشی علما در کابل تأکید کردند زنده نگه‌داشتن ارزش‌های دینی، برای جامعه امنیت و آرامش به ارمغان می‌آورد.

نشست هم‌اندیشی علمای مُبلِّغ ماه مُحرّم صبح امروز به میزبانی مرکز فعالیتهای فرهنگی و سیاسی تبیان و با حضورعلما، روحانیون و مردم برگزار شد. ضامن علی محقق، عضو شورای علمای شیعه کشور در این مراسم، پیوند عاشورا و روحانیت را به هم آمیخته و بسیار نزدیک خواند و گفت: علما باید با مدیریت درست عاشورا، مردم را در برابر خطر گروههای فتنه‌گر و دیگر معضلات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی که جامعه آگاه سازند.

حجت الاسلام سید عیسی حسینی مزاری، رئیس دفتر تبیان در کابل نیز ماه محرم را ماه بهار دین و پالایش روح و روان خوانده و گفت: روحانیون و علما باید براساس وظیفه دینی خود دین را به معنای واقعی آن به مردم معرفی کنند.

دگروال محمدعلی بهسودی، آمر حوزه سیزدهم امنیتی پولیس نیز در این مراسم ضمن رد وجود هرگونه ناامنی در ناحیه سیزدهم کابل، از تامین امنیت کامل این منطقه در زمان برگزاری آیین های عاشورایی به شهروندان اطمینان داد.

آمر حوزه سیزدهم امنیتی پولیس کابل همچنین از شهروندان خواست در زمان برپایی مراسم عزاداری روزهای تاسوعا و عاشورا، با نظارت بر جوانب مختلف امنیتی، موارد مشکوک را به پولیس اطلاع دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *