وقتی‌که؛ فساد بیداد می‌کند

حکومت با فساد پیشه‌گان برخورد سیاسی و تبعیض آمیز می کند و اراده و برنامه دقیق برای مبارزه با این پدیده ندارد.  به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “فعالان مدنی امروز گفتند، معافیت از مجازات به اوج خود رسیده و مقام‌های حکومتی که با فساد آغوشته هستند بدون کدام دغدغه‌یی به کارخود ادامه می دهند.

فعالان مدنی در محفلی که برای تجلیل از روز جهانی مبارزه با فساد اداری برگزار شده بود، گفتند، فساد در سطح گسترده در دولت وجود دارد اما سران حکومت مثل گذشته‌ها، بی پروا هستند. آنان افزودند، مقام های زیادی در دولت با فساد آغوشته هستند اما رهبران حکومت با آنان نسبت به سایر افراد فاسد، برخورد تبعیض آمیز می کند. این فعالان تاکید کردند، فساد نظم ادارات را برهم زده و این موضوع مبارزه با این پدیده را دشوار کرده

دو نهاد مهم امنیتی، وزارت دفاع و داخله نیز متهم به فساد هستند؛ فساد صدها میلیون دالری که قبلا گزارش آن منشتر شده بود. اما تاکنون افراد فساد‌پیشه مجازات نشده اند و از رسیدگی به پرونده های فساد نیز آنگونه که انتظار می رفت خبری نیست.

حالا فعالان مدنی نگران هستند ادامه فساد در مهمترین نهادهای کشور، باعث قطع کمک ها به این نیروها و از هم پاشیدن آنان شود. نیروهای که حداقل در یک ونیم سال اخیر، چک سفید بقای کشور بوده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *