هیچ استادی از دانشگاه کابل منفک نمی‌شود

هیچ استادی از دانشگاه کابل منفک نمی‌شود.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن” وزیرتحصیلات عالی امروز در مجلس سنا با بیان این مطلب گفت، برای ظرفیت سازی دراین دانشگاه، امکانات ادامه تحصیل برای اساتید در مقطع ماستری  فراهم می‌ گردد. فریده مومند گفت: امتحانات کانکور امسال هم بصورت عادی جریان دارد.

رئیس جمهور فرمان داده، تنها کسانی می‌توانند برچوکی استادی دانشگاه‌ها تکیه بزنند که حداقل   مدرک تحصیلی ماستری داشته باشند، فرمانی که دامن خیلی از اساتید دانشگاه کابل را گرفته است. دراین فرمان همچنین سن بازنشستگی ۶۵ سال آمده. اما شماری از اساتید دانشگاه کابل که این شرایط را ندارند دست به اعتصاب زده اند. اعتصابی که پای وزیر تحصیلات عالی را به مجلس سنا کشاند. فریده مومند، گفت: هیچ استادی منفک نمی شود اما وزارتش برای ارتقای ظرفیت آن‌ها زمینه تحصیل و ترفیع رتبه را فراهم می‌کند. او گفت: اساتیدی که درشش سال گذشته موفق به کسب ترفیع نشدند یکسال وقت دارند تا زمینه ترفیع اش را فراهم سازد.

اوهمچنین گفت: امتحان کانکور امسال بصورت عادی جریان دارد و تاکنون در چهارولایت بامیان، غور، دایکندی و بادغیس برگزارشده است. اما خانم مومند از اساتید اعتصاب کننده خواست در روند کانکور و امتحانات دانشگاه همکاری کنند. اوگفت درکانکور امسال یک صدو هجده هزارو ۸۵۰ نفر شرکت می‌کنند.

وزیرتحصیلات عالی دلیل مشکلات پیش آمده در وزارتش را نبود قانون تحصیلات عالی خواند، قانونی که ده سال است روی میز مجلس نمایندگان قرار دارد اما اختلافات روی مواد این قانون باعث شده تاکنون در مجلس تصویب نشود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *