رئیس جمهور؛ از رئیس پارلمان آذربایجان، خواست که به‌کابل سفر کند

رئیس جمهور افغانستان اشرف غنی که در صدر یک هیئت بزرگ کابل را به مقصد باکو ترک گفته بود، در محل اقامتش در این شهر، با صدراعظم این کشور آرتور راسی ملاقات کرد. در این ملاقات در مورد گسترش روابط دو کشور در ساحات مختلف بحث و تبادل نظر صورت گرفت.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” به نقل از اعلامیه ریاست جمهوری کشور، رئیس جمهور اشرف غنی با رئیس پارلمان آذربایجان در مقر پارلمان این کشور دیدن نموده و او را دعوت نمود به افغانستان سفر کند.

در دیدار با تجار آذربایجان رئیس جمهور افغانستان گفت که در عرصه های زیربنایی، انرژی، ساختمانی، زراعت، تولید سمنت، استخراج مس، فولاد، گاز و تیل زمینه های خوب سرمایه گذاری در افغانستان وجود دارد.

در اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان آمده است که تجار آذری تعهد نمودند که تمام موارد سرمایه گذاری در افغانستان را بررسی می کنند و علاقه مندی خود را برای سرمایه گذاری در بخش های مختلف در افغانستان ابراز کردند.

قبل از این رئیس جمهور افغانستان در مراسم رسمی با الهام علییف رئیس جمهور آذربایجان هم صحبت نمود.

در گزارش بخش آذری رادیو آزادی آمده است که آقای علییف از همکاری های افغانستان در صحنه بین المللی با آذربایجان اظهار سپاس نموده و گفته است که در موضوع کوهستان قره باغ، افغانستان در سازمان ملل متحد از موقف آذربایجان حمایت کرده و همچنان در وقت رایگیری برای اعضای غیر دایمی شورای امنیت سازمان ملل متحد، افغانستان بطرفداری آذربایجان رای داد.

به گفته رئیس جمهور آذربایجان افغانستان با این کشور روابط تاریخی دارد و زمان آن رسیده که این روابط در ساحات دیگر هم گسترش پیدا کند. رئیس جمهور علییف گفته با چنین روابط کامل سیاسی دو کشور باید اکنون روی گسترش روابط اقتصادی تمرکز کنند.

به گفته رهبر آذربایجان تجار این کشور آماده اند در ساحات مختلف در افغانستان سرمایه گزاری نمایند.

هیئت افغانستان تحت رهبری رئیس جمهور با دیگر مقامات آذربایجان هم ملاقات های داشت که در این دیدار ها چندین سند همکاری به امضا رسیدند، از جمله موافقتنامه همکاری بین وزارت های کار و امور اجتماعی دو کشور.

علاوه بر آن موافقت بین شبکه های رادیو تلویزیون ملی دو کشور به امضا رسید که به نوشته اعلامیه ریاست جمهوری افغانستان تبادله برنامه های مستند، علمی و سیاحتی شامل آن می باشد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *