جاپان برای محو پولیو درکشور، بیش از ۱۵ میلیون‌دالر هزینه می‌کند

وزارت صحت عامه افغانستان می‌گوید که دولت جاپان تعهد کرده است که ۱۵٫۶ میلیون دالر امریکایی برای محو بیماری پولیو (فلج اطفال) ، تهیه واکسین‌های حیاتی برای اطفال بطور رایگان و جلوگیری از شیوع بیماری‌های قابل درمان با واکسین مک می کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” هیروشی تاکاهاشی، سفیر جاپان در کابل گفت: “ما بر این باور هستیم که رشد سالم کودکان تهداب انکشاف افغانستان را می‌سازد”.

فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه، گفت:” برنامه واکسیناسیون، موثرترین و ارزانترین راه جلوگیری از بیماری‌های اطفال بوده و همچنان باعث کاهش چشم‌گیر میزان مرگ و میر آنان می‌شود.”

اکیل آیر، رییس اداره یونیسیف در افغانستان نیز گفت: افغانستان هنوز هم بالاترین میزان مرگ و میر کودکان را دارد که به گفته او، از هر ده کودک، یکی از آنان قبل از رسیدن به سن پنج‌ سالگی جان خود را از دست می‌دهد که تهیه واکسین برای کودکان و نوزادان در افغانستان، کمک زیادی به تلاش‌ها برای کاهش مرگ و میر آنان می‌کند.

موافقتنامه این کمک،  در کابل میان اکیل‌ آیر، نماینده اداره حمایت از کودکان سازمان‌ملل (یونیسف) در افغانستان و هیروشی تاکاهاشی، سفیر جاپان در کابل با حضور فیروزالدین فیروز، وزیر صحت عامه کشور امضا شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *