فعالیت چشم‌گیر معینیتِ مبارزه با مواد مخدر در سال گذشته

هزاران قاچاقبر به شمول ۴۳۴ مافیای بزرگ مواد مخدر در یک سال گذشته بازداشت شده اند

معینیت مبارزه با مواد مخدر وزارت امور داخله اعلام کرد که در یک سال گذشته ( ۱۳۹۴ خورشیدی) نزدیک به سه هزار عملیات ضد قاچاق مواد مخدر راه اندازی شده که در نتیجه ۲ هزار و ۹۰۶ قاچاقبر بازداشت شده اند.

از سویی هم احمدی گفت که قاچاق مواد مخدر به گونه غیر مستقیم زیر کنترل تروریستان و گروه های خطرناک مافیایی است و تلاش جریان دارد تا مبارزه با مواد مخدر در اولویت‌های برنامه‌های حکومت قرار گیرد.
باز محمد احمدی، معین مبارزه با مواد مخدر وزارت داخله امروز ( یکشنبه) در یک نشست خبری در کابل گفت که از میان قاچاقبران بازداشت شده ۴۳۴ تن مافیای بزرگ مواد مخدر بودند که ۱۰ فرد آنان در لیست سیاه بین المللی نیز قرار داشتند.
آقای احمدی با بیان گزارش سالانه این معینیت گفت: در سال گذشته ۲۹۰۶ قاچاقبر بازداشت شده که ۴۳۴ نفر آن مافیای بزرگ، ۱۰۷ متوسط و ۲۳۶۵ تن آنان قاچاقچیان کوچک بوده‌ اند.
احمدی گفت که ۳۵ تن از افراد مسوول نیز در پیوند به قاچاق مواد مخدر بازداشت شده‌ اند که شامل ۲۱ پولیس و ۱۴ عضو نیروهای ارتش ملی هستند.
او همچنان گفت که ۳۱۱ تن مواد مخدر به دست آمده که شامل حدود ۲۵ تن تریاک، بیش از شش تن هیروئین، ۳۲ تن مواد ساخت هیروئین، و مقدار زیاد مشروبات الکلی بوده ‌است.
به گفته احمدی، در یک سال گذشته حدود ۱۴ کارخانه بزرگ تولید مواد مخدر از سوی پولیس مبارزه با مواد مخدر شناسایی و تخریب شده است.
با این حال احمدی تاکید کرد که قاچاق مواد مخدر به گونه غیر مستقیم زیر مدیریت تروریستان قرار دارد.
بر اساس گزارش سالانه این معنیت، در جریان عملیات های سال گذشته ۲۸ سرباز پولیس مبارزه با مواد مخدر کشته و ۴۳ تن‌ دیگر زخمی شده اند.
گفته شده که ۱۰ هزار و۲۲ هکتار زمین کشت زار های کوکنار نیز تخریب شده است.
با این حال در گزارش سالانه معینیت گفته شده که رویداد های مواد مخدر و قاچاق این مواد در سال ۱۳۹۴ نسبت به سال ۹۳ ۳۰ درصد افزایش یافته است.
از سویی هم احمدی گفت که قاچاق مواد مخدر به گونه غیر مستقیم زیر کنترل تروریستان و گروه های خطرناک مافیایی است و تلاش جریان دارد تا مبارزه با مواد مخدر در اولویت‌های برنامه‌های حکومت قرار گیرد.
افغانستان سالانه در تولید و قاچاق مواد مخدر مقام نخست را در جهان از آن خود می کند و مناطق ناامن جنوب، شرقی و برخی ساحات در شمال کشور زیر کنترل گروه های مسلح قرار دارد و مکان مناسب برای کشت این مواد است.
بازداشت یک قاچاقبر در ننگرهار
وزارت داخله امروز ( یک شنیه) در خبرنامهء اعلام کرده است که نیروهای پولیس ملی مبارزه با مواد مخدر یکی از قاچاقبران بزرگ مواد مخدر را درولایت ننگرهار بازداشت کرده اند.

گفته شده که فرد بازداشت شده حاجی وطن نام دارد و از باشنده گان ولسوالی اچین ولایت ننگرهار است. او رهبری یکی از شبکه ها قاچاقبران مواد مخدر را در این منطقه نیز به عهده داشته است. گفته شده که فرد بازداشت شده حاجی وطن نام دارد و از باشنده گان ولسوالی اچین ولایت ننگرهار است. او رهبری یکی از شبکه ها قاچاقبران مواد مخدر را در این منطقه نیز به عهده داشته است.
گفته شده که فرد بازداشت شده حاجی وطن نام دارد و از باشنده گان ولسوالی اچین ولایت ننگرهار است. او رهبری یکی از شبکه ها قاچاقبران مواد مخدر را در این منطقه نیز به عهده داشته است.
این قاچاقبر، در نتیجه یک عملیات هدفمند که توسط وزارت امورداخله راه اندازی شده بود، دو روز قبل در مربوطات ولسوالی غنی خیل ولایت ننگرهار پس از درگیری با پولیس بازداشت شد.
گفتنی است که نام این قاچاقبر شامل فهرست سیاه نهاد های بین المللی مبارزه با مواد مخدر نیز است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *