شلیک موشک از آن طرف دیورند بررسی می‌گردد

لوی پاسوال رحمت‌الله روفی، قومندان عمومی پولیس سرحدی کشور براساس هدایت وزیر داخله برای بررسی موشک‌پرانی‌ها و تعرض نظامیان پاکستانی همراه با چندین جنرال بلندپایه به ولایت ننگرهار رفتند.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله که نسخه از آن به شبکه تلویزیونی تمدن رسیده ، آمده است که آقای روفی در این سفر، از «سطح احضارات محاربوی، تحکیمات و تأسیسات پوسته‌های سنگر و شمشاد مقیم انارگی، بلوک توپچی بطریه‌ی اردوی ملی و قرارگاه کندک پنج سرحدی گوشته ، قرارگاه لوای نمبر یک سرحدی، پرسونل کندک ۶ دکه، پوسته‌های امنیتی بیز تورخم، محل عبور و کنترل و مسئولین اتحادیه‌ی کسبه‌کاران و ترانسپورت سرحدی تورخم» دیدار کرده است.
خبرنامه افزوده که روفی «تحرکات، انداخت سلاح ثقیله و تعرض ظالمانه‌ی نظامیان پاکستان بالای پوسته‌های سرحدی را به شدیدترین الفاظ تقبیح نموده و از دلیری و شهامت نیروهای سرحدی کشور ستایش کرده است.»
با دشمنان داخلی و خارجی با قاطعیت مبارزه کنید
فرمانده پولیس سرحدی به نیروهای سرحدی کشور هدایت داده تا در مقابل دشمنان داخلی و خارجی با قاطعیت مبارزه کنند.
هفته‌ی گذشته نظامیان پاکستان در امتداد سرحد با افغانستان در ولسوالی‌های لعل‌پور و گوشته‌ی ننگرهار با نظامیان افغانستان درگیر شدند و تا اکنون نیز ادامه دارد.
نظامیان پاکستان تلاش کردند که هزاران متر داخل خاک افغانستان شوند و تأسیسات نظامی‌شان را ایجاد کنند که در نتیجه‌ی درگیری‌ها یک سرباز افغانستان کشته شد.
در همین حال گزارش‌هایی از نشست شنبه‌شب شورای امنیت ملی به نشر رسیده که حکومت به نظامیان کشور دستور داده است که حمله‌های موشکی پاکستان را پاسخ مشابه بدهند. در این نشست شورای امنیت ملی فیصله شده که نظامیان کشور تخطی‌های نظامی پاکستان را در مرزها با اقدام نظامی پاسخ دهند.
موشک‌پرانی و تعرض نظامیان پاکستان از چندین سال بدین‌سو باعث بروز جنجال میان کابل و اسلام‌آباد شده است. افغانستان در سال گذشته و امسال برای چندین بار سفیر پاکستان را در وزارت خارجه احضار کرده.
افغانستان در مقابل موشک‎پرانی‌های پاکستان پیش از این گفته بود که ادامه‌ی این‌گونه حملات در مغایرت با اصول حسن همجواری و خلاف حقوق و موازین پذیرفته‌شده‌ی بین‌المللی است و روابط دو کشور را خدشه‌دارد می‌سازد.
اما این نخستین‌بار است که حکومت به نظامیان دستور می‌دهد که علیه نظامیان پاکستانی عمل بالمثل انجام دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *