شماری از مسافران به گروگان‌گرفته شده رها شدند

مقامات محلی در ولایت قندوز در شمال کشور می گویند که از ۲۱ مسافر که صبح دیروز از سوی طالبان ربوده شده بودند، دستکم ده تن آنها از قید این گروه آزاد شده اند.

گفته شده این تصویر مربوط به مسافران است که هفته گذشته از سوی طالبان ربوده شدند
جنرال محمد قسیم جنگل باغ، قوماندان امنیه ولایت قندوز می گوید که متباقی یازده مسافر هنوز هم در قید طالبان به سر می برند و تلاش های نیروهای امنیتی برای رهایی آنها جریان دارد.
حوالی ساعت هشت صبح امروز طالبان یک موتر مسافربری نوع ۳۰۳ را که از کابل به طرف تخار در حرکت بود در منطقه موسوم به باغ میری از مربوطات شهر قندوز متوقف و مسافران آن را با خود بردند.
خبر ربودن این مسافران از سوی اعضای مجلس منتشر شد و عبدالرووف ابراهیمی، رییس مجلس از وضعیت امنیتی شاهراه های شمال کشو به شدت ابراز نگرانی کرد.
در یک هفته گذشته این دومین باریست که طالبان در شاهراه قندوز مسافران را از موترهای مسافر بری پیاده کرده و با خود می برند.
در رویداد قبلی، بیش از ۲۰۰ نفر از سرنشینان چندین موتر مسافر بری از سوی گروه تروریستی طالبان در شاهراه قندوز ربوده شدند.
طالبان دستکم دوازده تن از این مسافران را کشتند، شماری آنها را رها کرده و هنوز هم گفته شده حدود ده تن از مسافران در قید این گروه قرار دارند.
برخی از مقامات محلی در باره تعداد دقیق مسافران که امروز صبح ربوده شده اند، آمار متفاوتی ارایه کرده اند.
در حالیکه قوماندان امنیه و مقامات ارتش در قندوز می گویند که شمار مسافران ۲۱ تن هستند اما برخی اعضای شورای ولایتی شمار ربوده شدگان را از ۴۰ تا ۵۰ نفر اعلام کرده اند.
موجی از آدم ربایی در شمال افغانستان اعتراض ها و نگرانی های گسترده ای را به همراه داشته است، چند روز پیش فعالان جامعه مدنی و مردم در اعتراض به این پدیده اجتماعی اعتراض کردند.
معترضان از دولت خواستند تا هر چه زودتر زمینه رهایی مسافران که در قید طالبان هستند را فراهم سازد اما هنوز خبری از رهایی آنها وجود ندارد.
بدنبال بحران آدم ربایی در شاهراه و جاده های مناطق مرکزی افغانستان اینبار، طالبان به شکل کم سابقه ای مسافران شمال کشور را در ولایات شمالی هدف قرار داده اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *