قدیر: با پنج‌هزار فرد مسلح به تورخم خواهم رفت

پارلمان افغانستان می‌گوید از هرگونه موقف افغانستان در قبال پاکستان و سیاست‌های مرزی آن کشور حمایت می‌کند.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن “عبدالرؤوف ابراهیمی، رییس مجلس نماینده‌گان در مجلس از سکوت حکومت در مورد عمل‌کرد نظامیان پاکستان در مسیر خط دیورند و بخش‌های مرزی میان دو کشور انتقاد کرد.

رییس مجلس گفت که حکومت در مورد تجاوز سرحدی پاکستان سکوت اختیار کرده و اگر موقفش را در این مورد واضح اعلام کند، شورای ملی به هرگونه اقدامی حاضر است.

در همین حال برخی از نماینده‌گان از عمل‌کرد نظامیان پاکستانی انتقاد و از اقدام نیروهای امنیتی کشور در برابر نظامیان پاکستان در بندر تورخم ستایش کردند.

ظاهر قدیر، معاون اول مجلس نماینده‌گان در مجلس گفت که اگر ضرورت شود با پنج‌هزار فرد مسلح به خاطر دفاع از کشور و حمایت از نیروهای امنیتی به تورخم خواهد رفت.

او یادآور شد که نیروهای امنیتی به تجاوز آشکار پاکستان با ایجاد تاسیسات نظامی در خاک افغانستان عکس‌العمل نشان دادند و در صورتی که نیاز شود با پنج‌هزار مسلح مردمی در مرز تورخم با نیروهای امنیتی از افغانستان دفاع خواهد کرد.

این در حالی‌ست که شب گذشته نظامیان پاکستانی خواستند در تورخم تاسیسات ایجاد کنند که پس از واکنش نیروهای سرحدی افغانستان درگیری میان دوطرف آغاز شد و مدت هفت ساعت ادامه یافت.

سخن‌گوی وزارت امور داخله گفت که در این درگیری شش نظامی پاکستان و یک نیروی افغان کشته و ۱۲ نظامی پاکستانی و یک نیروی امنیتی افغان زخمی گردیده‌اند.

ظاهر قدیر از چهره‌های خبرساز در سال گذشته بود و با نیروهایش مدتی را در بخش‌هایی از ولایت ننگرهار در برابر گروه دولت اسلامی یا داعش جنگید که واکنش‌های مثبت و منفی را در پی داشت.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *