یک مسئول ارشد گروه طالبان باز داشت شد

وزارت داخله اعلام کرده است که قاری ظاهر، مسئول نظامی گروه طالبان برای ولایت بغلان از سوی پولیس ملی بازداشت شده است.
در خبرنامه‌ی وزارت داخله که امروز منتشر شده، آمده است که قاری ظاهر فرد کلیدی طالبان بوده و چند روز قبل در عملیات نیروهای امنیتی در منطقه چشمه شیر ولایت بغلان زخمی شده بود.
خبرنامه افزوده که صبح امروز هنگامی که قاری ظاهر در یک موتر برای درمان به کابل منتقل می‌شد، توسط نیروهای پولیس در ولسوالی دوشی بغلان بازداشت شده است.
وزارت داخله می‌گوید که این فرد کلیدی طالبان در طراحی و سازماندهی حملات تروریستی در ولایت بغلان سهم فعال داشته است.
«قاری ظاهر از رنجر فرمانده پولیس میدان وردک بازداشت شده است»
در همین حال رادیو سلام وطن‌دار خبر داده است که پس از زخمی شدن قاری ظاهر، هیچ نشانی از او در دست نبوده و امروز نیروهای امنیتی وی را از داخل رنجر خلیل اندرابی، فرمانده پولیس میدان‌وردک بازداشت کرده‌است.
همچنان لطف‌الله عاطف ولسوال ولسوالی خنجان بغلان به این رسانه گفته است که امنیت ملی مسئول نظامی طالبان را بازداشت کرده‌است.
یک منبع امنیتی در ریاست امنیت ملی بغلان که نخواسته نامش در خبر ذکر شود نیز با تأیید این خبر گفته است که دو نفر دیگری که به همراه قاری ظاهر بازداشت شده‌اند نیز از وابسته‌گان خلیل اندرابی فرمانده پولیس میدان‌وردک می‌باشند.
سلام‌وطندار نوشته که تلاش کرده تا گفته‌های فرمانده پولیس میدان وردک را نیز در خبر بیاورد اما آقای اندرابی پس از آگاه شدن از موضوع، تماس تلیفونی را قطع کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *