پولیو هنوزهم در کشور قربانی می گیرد

با ثبت دو واقعه فلج اطفال در ولسوالى برمل ولایت پکتیکا، در سال روان رقم واقعات مثبت ثبت شدۀ این بیمارى در افغانستان به ١٢ واقعه رسید.

در خبرنامۀ وزارت صحت عامه که به آژانس خبری مواصلت نموده، آمده است که با ثبت دو واقعه یادشده در هفته جارى، شمار مجموع واقعات مثبت فلج اطفال در ولسوالی برمل به شش واقعه می رسد.

منبع می افزاید که وزارت صحت عامه همراه با شرکای کاری اقدامات عاجل را شامل راه اندازی کمپاین وسیع در ولایت پکتیکا از ٢۴ تا ٢٨ عقرب سال روان به خاطر جلوگیری از مصابیت بیشتر اطفال به این مرض اتخاذ نموده است.

دوکتور فیروز الدین فیروز وزیر صحت عامه با ابراز نگرانی از واقعات جدید بیماری فلج اطفال گفته است که در حال حاضر اولویت اساسی واکسین نمودن تمام اطفال به طور عاجل در ولایت پکتیکا می باشد تا در برابر این مرض معافیت حاصل نمایند.

موصوف همچنان می گوید: «مصاب شدن دو طفل دیگر به مرض فلج اطفال، ما را عمیقا متاثر و اندوهگین ساخته و حکومت تلاش های قابل ملاحظه را جهت متوقف ساختن این مرض فلج کننده اتخاذ نموده است.»

به گفته وی، واکسین نمودن تمام اطفال در ولایت پکتیکا مخصوصاً آن عده اطفالی که از پاکستان عودت می نمایند، بسیار ضروری است.

بر پایه معلومات مسوولان صحی، واکسین فلج اطفال مصوون و موثر بوده و تنها راه برای وقایه از مرض فلج اطفال به شمار می رود.

به اساس معلومات وزارت صحت عامه، سال گذشته، ٢٨ واقعۀ مثبت این بیمارى در کشور ثبت شده بود.

بیمارى فلج اطفال برعلاوه افغانستان، در پاکستان نیز وجود دارد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *