پوتین، کارلوف را شهید راه دیپلماسی مسکو، تهران انقره خواند

ولادیمر پوتین رئیس جمهور روسیه، ترور سفیر روسیه در ترکیه را حمله ناجوانمردانه و توطئه دانسته به خانواده این دیپلومات روسی تسلیت خود را ابراز نمود.

پوتین گفت، «خبر تراژیدی از ترکیه بما رسیده است، در نتیجه حمله تروریستی اندری کارلوف سفیر روسیه در ترکیه به قتل رسید. نخست از همه به خانواده، اقارب و نزدیکان رفیق ما اندری کارلوف تسلیت خود را ابراز می نمایم و از وزارت خارجه روسیه خواهش می نمایم تا تدابیر خاص را برای جاویدان ساختن نام وی و اعطا جوایز دولتی اتخاذ نماید.

او در موضع محاربه دیپلوماتیک کشته شد. او دیپلومات موفق و واقعی بود و همکاران ترکی اش به او احترام داشتند. او روابط خوب با رهبری ترکیه و سایر احزاب سیاسی داشت.
در جریان سفر اخیر من در ترکیه، در هر جا من را بدرقه کرد. جرم قتل سفیر روسیه- بدون شک توطئه جهت برهم زدن عادی ساختن روابط ترکیه و روسیه و حل بحران سوریه از طریق صلح آمیز میباشد که در آن فعالانه روسیه، ترکیه و ایران و بعضی کشور های سهم دارند.
جواب به این حمله تروریستی میتواند فقط تقویه مبارزه پیگرانه علیه ترور باشد. ارگان تحقیق روسیه در این ارتباط تحریک دعوی نموده است. قرار است گروپ بین ارگانها یکجا با ترکیه برای بررسی این حمله تروریستی ایجاد گردد.

در این ارتباط در جریان تماس تلیفونی با اردوغان به توافق رسیدیم. باید تحلیل گرد که کی تروریست را برای قتل سفیر روسیه استخدام نموده است. ضرور است. باید محافظه کورپوس های دیپلوماتیک روسیه در ترکیه و سایر کشور های بی امن تقویه گردد، برعلاوه باید ترکیه امنیت دیپلومات های روسیه را طبق کنوانسیون بین المللی تضمین نماید».

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *