عطا از خم سپیدار گذشت

عطا محمد نور والی بلخ از ادامه مذاکرات حزب جمعیت با ارگ ریاست جمهوری خبر می‎دهد و به گفته وی که نتایج نهایی این گفت‌وگوها تا یک هفته دیگر اعلام خواهد شد.

به گزارش “شبکه تلویزیونی تمدن ” آقای نورکه در مراسم گرامیداشت از وفات مارشال محمد قسیم فهیم سخن می گفت اعلان کرد که این گفت‌وگوها به نمایندگی از حزب جمعیت با ارگ ریاست جمهور صورت گرفته و هدف اساسی آن نیز تأمین حقوق هواداران و طرفداران حزب جمعیت است.

والی بلخ از نتایج به دست آمده مذاکرات تا کنون رضایت داشته و به باور وی آن حقوق را که ریاست اجرائیه نتوانست به هواداران جمعیت فراهم کند در نتیجه این گفت‌وگوها تأمین خواهد شد.

نور، داکتر عبدالله را به ناتوانی جهت دفاع از حقوق و امتیازات حزب جمعیت در حکومت متهم نموده می‎گوید که ریاست اجرائیه در تلاش تخریب مذاکرات میان هر دو طرف بوده‎است.

 

نور: عبدالله برای تأمین منافع شخصی و حفظ قدرت در تلاش انجام معامله است.

وی در رابطه گفت:

“آنانی‎که از ما نمک خوردند حالا نمک‌دان می‎شکنند، بخاطر تخریب این مذاکرات و نا کامی این مذاکرات هر آن‌چه با خود داشتند و در خریطه خود داشتن به میدان کشیدند و برای تخریب ما کار کردند، تا مذاکره جمعیت شکست بخورد.”

عطا محمد نور می‎گوید که داکتر عبدالله عبدالله رئیس اجرائیه حکومت برای تأمین منافع شخصی و حفظ قدرت در تلاش انجام معامله است و بارها اطرافیان‌اش در برابر هواداران و حامیان حزب جمعیت تعهد شکنی کرده‎اند.

عطا محمد نور از طرفداران و اعضای حزب جمعیت به دلیل این معذرت خواست که از آنان خواسته بود که در انتخابات گذشته ریاست جمهوری از داکتر عبدالله عبدالله ریاست اجرائیه حکومت حمایت کنند.

 

ریاست اجرائیه حکومت افغانستان تا کنون در مورد این سخنان والی بلخ واکنش نشان نداده‌است.

نور علاوه کرد:

“از ملت عزیز خود هم معذرت می‎خواهیم، در جهت که شما را وادار ساختیم و نظر تان را گرفتیم و خواستیم با ما همکاری بکنین، حمایت بکنین و به صندق برین و رأی بتین، زحمت کشیدید.”

وی می‎گوید که در نظر دارد که جهت تأمین کسب اهداف حزب جمعیت و تأمین حقوق هواداران خود در انتخابات آینده ریاست جمهوری وارد میدان رقابت شود.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *