بانک جهانی ۲۰۰ میلیون دالر به افغانستان کمک مالی می‌کند

۲۰۰ میلیون دالر کمک مالی از سوی بانک جهانی برای افغانستان در راستای مقابله با اثرات منفی اقتصادی و اجتماعی بحران کرونا از سوی هیأت مدیره‌ این بانک تصویب شد.

این بسته کمک مالی در راستای تسریع بهبود اوضاع اقتصادی و اجتماعی و تقویت زیربناهای بنیادی از جمله تأمین انرژی برق، دسترسی به آب آشامیدنی و خدمات مخابراتی می‌باشد و از مجموع ۲۰۰ میلیون دالر، ۱۰۰ میلیون آن کمک اداره انکشاف بین‌المللی که بخش فراهم‌کننده‌ کمک‌های مالی بانک جهانی برای فقیرترین کشورها است، می‌باشد و ۱۰۰ میلیون دیگر آن کمک مالی، صندوق بازسازی افغانستان است که مدیریت آن‌را بانک جهانی به نمایندگی از ۳۴ کشور و سازمان‌های تمویل‌کننده‌ بین‌المللی بر عهده دارد.

بانک جهانی افزوده است، بحران کووید۱۹ تأثیرات فوق‌العاده منفی روی سکتورهای مختلف افغانستان از جمله سکتور صحی، اقتصادی و اجتماعی برجا گذاشته که در نهایت سبب کاهش رشد اقتصادی و عواید ملی این کشور شده است.

در اعلامیه‌ بانک جهانی همچنان آمده است، با فراهم‌شدن بسته کمک مالی تازه‌ این بانک، قرار است دسترسی تجارت‌های کوچک و متوسط به قرضه و منابع مالی از طریق تعدیلات لازم در قوانین و مقررات افزایش یابد.

قابل ذکر است که بانک جهانی پیش از این نیز برای مدیریت بحران ناشی از ویروس کرونا، کمک ۴۰۰ میلیون دالری این بانک به افغانستان را اعلام کرده بود.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *