ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان در شفاخانه بستری شد

رسانه‌های دولتی عربستان سعودی گزارش داده‌اند ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور بستری شده است. همزمان اعلام شده که سفر نخست وزیر عراق به عربستان که قرار بود امروز انجام شود به تعویق افتاده است.

بنابر گزارش‌ رسانه‌های دولتی عربستان سعودی، ملک سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه این کشور که از التهاب کیسه صفرا رنج می‌برد و در شفاخانه‌ای در شهر ریاض تحت مداوا قرار گرفته است.

شرایط جسمی ملک سلمان پس از رسیدن به پادشاهی عربستان در سال ۲۰۱۵ میلادی همواره دست خوش تغییرات بوده تا جایی که علت محدودیت حرکت دست چپ وی را سکته مغزی خفیف عنوان می‌دارند.

ملک سلمان یکی از هفت فرزند ذکور ملک عبدالعزیز، بنیانگذار پادشاهی سعودی، از خاندان متنفذ السدیری است. وی به صفت والی ریاض توانسته بود لقب مدیر موفق را به دلیل خدمات شایسته‌اش در مورد تبدیل شهر دور افتاده ریاض به شهری پیشرفته دریافت کند.

در حال حاضر، در سلسله مراتب خاندان سلطنتی عربستان محمد بن سلمان ولیعهد و جانشین پادشاه فعلی است. محمد بن سلمان در سال ۲۰۱۶ به عنوان ولیعهد رسمی عربستان به قدرت رسید و جانشین محمد بن نایف شد که در چند سال گذشته دستکم دو بار بازداشت شده است.

با بستری شدن ملک سلمان پادشاه عربستان، سفر نخست وزیر عراق به این کشور که قرار بود امروز انجام شود به تعویق افتاده است. فیصل بن فرحان آل سعود، وزیر خارجه عربستان در توئیتی نوشت که نظر به اهمیت این بازدید و تمایل به موفقیت سفر، با نظر ملک سلمان این سفر به تاخیر افتاده است.

قرار بود مصطفی کاظمی، نخست وزیر عراق پس از سفر به عربستان و دیدار با پادشاه و ولیعهد این کشور به تهران سفر کرده و با رهبر جمهوری اسلامی و سایر مقامات ارشد دولتی گفتگو کند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *