کشف دو لاری حامل ۱۴۸ مهاجر به شمول افغان‌ها در مقدونیه شمالی

پولیس مقدونیه شمالی از کشف و بازداشت ۱۴۸ پناهجو که در دو موتر باربری بصورت غیر قانونی از مرز یونان وارد مقدونیه شده بودند، خبر داد.

مقامات پولیس می‌گویند که نیروهای امنیتی پولیس روز چهارشنبه یک موتر لاری و یک موتر مسافربری را در نزدیکی اسکوپیه پایتخت این کشور متوقف و ۱۰۳ نفر را که در این موترها جابجا شده بودند را بازداشت کردند که از این میان ۸۱ نفر پاکستانی، ۱۰ نفر افغانستانی، ۸ نفر هندی و متباقی که شامل ۲۹ کودک هم می‌شدند شهروندان کشورهای ایران، سوریه و مصر هستند.

در همین راستا دو شهروند مقدونیه به ظن قاچاق این مهاجران بازداشت شده‌اند. این پناهجویان به منطقه‌‌ی گیوپیلیا، در نزدیکی مرز یونان، منتقل شده‌اند.

در رویدادی دیگر در همین روز یک موتر لاری دیگر حامل ۴۵ مهاجر از کشورهای پاکستان، فلسطین، بنگله دیش، سوریه و سومالیا هم در مرز کشور صربستان توسط پولیس کشف شد. پولیس از فرار راننده موتر خبر داده است.

قاچاقبران انسان، مهاجران غیر قانونی را از طریق ترکیه به یونان و از آنجا از راه صربستان به کشورهای اروپایی قاچاق می‌کنند. این در حالی است که مرز مقدونیه شمالی با صربستان بدلیل شیوع ویروس کرونا بسته است.

بر طبق اطلاعات به دست آمده در ماه جولای امسال ۵۶۷ پناهجو که وارد مقدونیه شمالی برای رسیدن به اروپا شده بودند بازداشت شده‌اند. پولیس می‌گوید تابحال ۹ نفر بشمول دو صربستانی را در رابطه با قاچاق انسان در این کشور بازداشت کرده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *