ثبت ۴۸ ابتلای جدید به ویروس کرونا در شبانه روز گذشته

وزارت صحت عامه‌ی کشور در اعلامیه‌ای که امروز یک‌شنبه (۲۶ اسد) به نشر رسانده است می‌گوید: که در بیست‌وچهار ساعت گذشته، از میان ۴۶۸ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده است، نتایج آزمایش ۴۸ مورد آن مثبت تشخیص شده است. بدین ترتیب شمار مجموعی مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۳۷ هزار و ۵۹۹ نفر افزایش یافته است.

براساس معلومات وزارت صحت عامه، در شبانه‌روز گذشته، ۵۷ بیمار مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان به ۲۷ هزار و ۲۲۳ نفر افزایش یافته است.

همچنان در همین مدت زمان، ۵ نفر از مبتلایان جان خود را از دست دادند و شمار جان‌باختگان ناشی از کرونا نیز به ۱ هزار و ۳۷۵ نفر رسیده است.

در همین حال، سخن‌گوی وزارت صحت عامه امروز در یک نشست خبری گفت که تحلیل موارد جدید مثبت ویروس کرونا ۱۵ درصد کاهش را نشان می‌دهد که این به معنای وضعیت خوب برای شکست کرونا است و سعی می‌شود این ارقام تا ۵ درصد هم کاهش یابد، که البته برای شکست کامل کرونا به همکاری مردم نیاز بیشتری داریم.

در این راستا، سمسور، می‌گوید که استفاده از ماسک، شستن دست‌ها با آب و صابون بصورت منظم و رعایت فاصله اجتماعی و همچنان خروج از منازل فقط در موارد ضروری از عوامل پیش‌گیرانه در این ایام خواهد بود که باید توسط شهروندان کشور کاملاً رعایت شود.  

سخن‌گوی وزارت صحت عامه از نگرانی‌ها در ایام برگزاری جشن استقلال و دهه‌ی محرم گفت و از مردم خواست در اماکن و تجمعات بزرگ شرکت نکنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *