هفت شرط دولت انگلستان برای حضور هواداران فوتبال در استادیوم‌ها

به گزارش بخش ورزشی تمدن، پس از ماه‌ها دوری هوادارن فوتبال جهان از میادین و استادیوم‌های ورزشی، حالا دولت انگلستان پس از برداشته شدن محدودیت‌های پیشگیری از شیوع ویروس کرونا در این کشور، محدودیت حضور تماشاگران در استادیوم‌های این کشور را از ماه آینده میلادی (سپتامبر ) خواهد برداشت.

با آغاز فصل جدید لیگ برتر فوتبال انگلستان (۲۱-۲۰۲۰) از تاریخ ۱۲ سپتامبر (۲۲ سنبله) درهای استادیوم‌های این کشور بر روی هواداران تیم‌های مختلف گشوده خواهد شد. اما به دلیل احتمال شیوع دوباره و رعایت شدن کامل نکات صحی، قوانین سخت‌گیرانه‌ای در این خصوص برای باشگاه‌ها وضع شده است که در هفت بند به شرح ذیل ارائه شده است:

کاهش ظرفیت ـ ورزشگاه‌ها در مرحله نخست مجاز به پذیرش ۲۵ درصد از ظرفیت گنجایش خود می‌باشند. بدین ترتیب ورزشگاه‌‎هایی مثل؛ اولدترافورد پذیرای ۱۸ هزار و ۷۱۹ نفر، ورزشگاه امارات پذیرای ۱۵ هزار تماشاگر، ورزشگاه آنفیلد پذیرای ۱۳ هزار و ۳۰۰ نفر خواهند بود.

سیستم آمد و شد یک‌طرفه ـ همانند اماکن عمومی، سیستم ورود از یک محل و خروج از محلی دیگر در ورزشگاه‌ها برای رعایت بیشتر فاصله‌گذاری اجتماعی برقرار خواهد بود.

ممنوع بودن شعار دادن ـ به دلیل امکان شیوع ویروس کرونا از ذرات خارج شده از دهان افراد در استادیوم‌ها، شعار دادن هواداران در محیط داخلی استادیوم ممنوع می‌باشد.

عدم مسئولیت ورزشگاه‌ها ـ هواداران با ثبت و امضای خویش از سالم بودن خود اطمینان داده و باشگاه را در مورد احتمال ابتلا در محیط استادیوم مقصر نشناخته و هیچ اقدامی بر علیه باشگاه نخواهند کرد.

استقرار در جایگاه‌های مناسب و فاصله‌دار ـ هواداران در ورزشگاه‌ها در فواصل دو متری از هم مستقر خواهند شد.

زمان‌بندی در ورود ـ باشگاه‌ها نسبت به جایگاه هواداران مختلف، زمان مناسبی را برای ورود افراد به ورزشگاه‌ها، در جهت کمترین تجمع احتمالی و ازدهام در نظر بگیرند.

جایگاه‌های ضدعفونی ـ باشگاه‌ها موظف هستند تا در نقاط مختلف، چه در داخل و چه در خارج استادیوم‌ها، مواد ضدعفونی کننده را در اختیار هواداران قرار دهند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *