لیگ ملت‌های اروپا| تساوی ایتالیا و هلند / انگلیس ۱۰ نفره باخت / پرتغال بدون رونالدو بُرد

به گزارش بخش ورزشی تمدن، هفته چهارم مسابقات فوتبال لیگ ملت‌های اروپا چهارشنبه شب (۲۳ میزان) برگزار شد و در مهمترین بازی، در گروه نخست از لیگ A   ایتالیا که میزبان تیم ملی هلند بود با نتیجه یک ـ یک تن به تساوی داد.  

گل اول در دقیقه ۱۶، توسط لورنزو پلگرینی برای ایتالیا و در دقیقه ۲۵، دونی فن‌دبیک گل تساوی را برای هلند به ثمر رساندند.

در دیگر دیدار این گروه، لهستان، بوسنی و هرزگوین را با نتیجه ۳ بر صفر از پیش‌روی برداشت و با هفت امتیاز، در صدر جدول گروه قرار گرفت.

روبرت لواندوفسکی در دقایق ۴۰ و ۵۲ و کارول لینتی در دقیقه ۴۵ گل‌های لهستان را به ثمر رساندند. ایتالیا و هلند به ترتیب با شش و پنج امتیاز، در رتبه‌های دوم و سوم جدول گروه اول لیگ A جای دارند.

در سایر دیدارها، انگلیس در ورزشگاه ومبلی لندن برابر دانمارک با یک گل شکست خورد. هری مگوایر در دقیقه ۳۱ با دریافت کارت زرد دوم، از زمین اخراج شد تا انگلیسی‌ها بیش از یک ساعت از زمان مسابقه را ۱۰ نفره بازی کنند.

کریستین اریکسن در دقیقه ۳۵ دروازه انگلیس را از روی نقطه پنالتی باز کرد تا شاگردان ساوت‌گیت به رده سوم جدول گروه دوم از لیگ A سقوط کنند.

بلژیک در دیگر بازی این گروه با نتیجه ۲ بر یک در خانه ایسلند پیروز شد و با ۹ امتیاز، به صدر جدول گروه رسید. روملو لوکاکو در دقایق ۹ و ۳۸ (پنالتی) برای بلژیک گلزنی کرد.

در گروه سوم از لیگ A و در دیداری که تکرار فینال جام جهانی ۲۰۱۸ بود، فرانسه موفق شد کرواسی را در ورزشگاه ماکسیمیر زاگرب با نتیجه ۲ بر یک شکست دهد. آنتوان گریزمان در دقیقه ۸ و کیلیان امباپه در دقیقه ۷۹ گل‌های شاگردان دیدیه دشان را به ثمر رساندند و نیکولا ولاسیچ در دقیقه ۶۵، تنها گل میزبان را به ثمر رساند.

پرتغال هم در غیاب کریستیانو رونالدو، سوئد را با نتیجه ۳ بر صفر شکست داد و با ۱۰ امتیاز، به صدر جدول این گروه صعود کرد. برناردو سیلوا در دقیقه ۲۱ و دیوگو ژوتا در دقایق ۴۴ و ۷۲ برای پرتغال گلزنی کردند.

سایر نتایج به شرح زیر است:

در گروه اول از لیگ B

نروژ         1 ـ ۰     ایرلند شمالی

اتریش     1 ـ ۰     رومانی

در گروه دوم از لیگ B

اسکاتلند    1 ـ ۰     جمهوری چک

اسلواکی   2 ـ ۳     نماینده اسرائیل

در گروه سوم از لیگ B

روسیه    0 ـ ۰     مجارستان

ترکیه     2 ـ ۲     صربستان

در گروه چهارم از لیگ B

فنلاند     1 ـ ۰     ایرلند

بلغارستان    0 ـ ۱     ولز.

در گروه دوم از لیگ C  

استونی      1 ـ ۱     ارمنستان

مقدونیه۱      ـ ۱     گرجستان

در گروه سوم از لیگ C

یونان    0 ـ ۰     کوزوو

مولداوی    0 ـ ۴     اسلوونی

 در گروه چهارم از لیگ C

 لیتوانی    0 ـ ۰     آلبانی

بلاروس    2 ـ ۰     قزاقستان

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *