آدهانوم: انتظار نتیجه بخش بودن واکسین‌های بیشتری را داریم

“تدروس آدهانوم” مدیر سازمان جهانی بهداشت سه‌شنبه شب (۲۰ عقرب) با امیدوارکننده توصیف کردن واکسین فایزر گفت که انتظار دارد نتیجه بخش بودن واکسین‌های بیشتری مورد تایید قرار بگیرد.

به گزارش رویترز، آدهانوم ابراز امیدواری کرد که واکسین ویروس کرونا تا پایان سال جاری میلادی (حوت) به مرحله تولید انبوه برسد.

وی اضافه کرد: کارشناسانی از آمریکا، روسیه، استرالیا، سودان، دانمارک، هلند، آلمان، ژاپن، ویتنام و انگلیس در حال مطالعه بر روی ویروس کووید-۱۹ هستند.

شرکت داروسازی فایزر آمریکا در جدیدترین گزارش خود روز دوشنبه از دستیابی به واکسین کرونا خبر داد و اعلام کرد این واکسین می تواند تا ۹۰ درصد در پیشگیری از ابتلا به کرونا مفید باشد.

در همین حال “ماچیدیسو مرتی” مدیر آفریقای سازمان بهداشت جهانی در این باره گفت که “اخبار هیجان انگیز دیروز در مورد در دسترس بودن یک واکسین تأثیرگذار احتمالی، بسته به نوع واکسین، خود هشداری برای چالش‌های بزرگی در سیستم‌های خنک کننده کشورهای آفریقایی است.

شمار مبتلایان به ویروس کرونا در جهان به ۵۱ میلیون و ۸۱۰ هزار و ۸۸۹ نفر رسیده که در این میان یک میلیون و ۲۷۹ هزار و ۵۵۰ نفر جان باختند و حدود ۳۶ میلیون نیز بهبود یافته‌اند و شرایط جسمانی بیش از ۹۳ هزار نفر از مبتلایان نیز  وخیم گزارش شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *