شمار مجموعی مبتلایان به کرونا در کشور به ۴۵۷۱۶ نفر رسید

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز پنج‌شـنبه (۶ قوس) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۲۷۸ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۲۲۶ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، هرات، قندهار، بلخ، ننگرهار، پکتیا، پروان، نیمروز، لوگر، میدان‌وردک، لغمان، زابل و نورستان به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۴۵ هزار و ۷۱۶ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۸۷ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته‌اند و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور به ۳۶ هزار و ۲۳۲ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۹ فوت ناشی از کرونا گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به ۱ ‌هزار و ۷۳۷ نفر رسیده است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۶۰,۸۱۸,۴۱۱ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان ۱,۴۲۸,۸۷۰ نفر قربانی این ویروس و ۴۲,۱۲۱,۴۹۲ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۱۳,۱۳۹,۸۸۲ نفر مبتلا و ۲۶۸,۲۶۲ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۹,۲۶۶,۷۰۵ مبتلا و با ۱۳۵,۲۶۱ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۸۵۸ نفر ، لهستان با ۵۸۰ نفر، روسیه با ۵۲۴ نفر و ایران با ۴۶۹ نفر ، قربانی در طول یک شبانه‌روز، بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *