در شبانه‌روز گذشته ۳ نفر بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند

وزارت صحت عامه‌ی کشور امروز جمعه (۲۴ دلو) اعلام کرد که در شبانه‌روز گذشته، از میان ۱۳۹۱ نمونه‌ی مشکوک به ویروس کرونا که در لابراتوارهای این وزارت تست شده، نتایج آزمایش ۲۸ مورد آن مثبت تشخیص داده شده است. این تعداد موارد جدید در ولایت‌های کابل، قندهار، نیمروز، لوگر، بدخشان، میدان‌وردک و زابل به ثبت رسیده است.

به این ترتیب، شمار مبتلایان به ویروس کرونا در کشور به ۵۵ هزار و ۴۳۷ نفر افزایش یافته است.

در همین مدت زمان، ۱۱۱ فرد مبتلا به کرونا بهبود یافته و شمار بهبودیافتگان این ویروس در کشور در عدد ۴۸ هزار و ۳۹۰ نفر رسیده است.

همچنان در ۲۴ ساعت گذشته، ۳ مورد فوتی گزارش شده است و شمار جان باختگان ناشی از این ویروس به عدد ۲ ‌هزار و ۴۲۷ نفر افزایش یافته است.

بر طبق آمارها، تا اکنون ۱۰۸,۳۵۴,۷۴۰ نفر در سراسر جهان به ویروس کرونا مبتلا گشته‌اند و از این میان  ۲,۳۸۰,۴۵۱ نفر قربانی این ویروس و ۸۰,۴۰۵,۹۵۱ نفر هم صحت‌یاب شدند.

امریکا با ۲۸,۰۰۲,۲۴۰ نفر مبتلا و ۴۸۶,۹۲۲ نفر قربانی در صدر جدول کشورهای با بالاترین میزان مبتلایان در جهان قرار دارد و پس از این کشور، هندوستان با ۱۰,۸۸۰,۶۰۳ مبتلا و با ۱۵۵,۴۸۴ نفر قربانی در مقام دوم جای گرفته است.

در این میان کشور مکزیکو با ۱۴۷۴ نفر، روسیه با ۵۰۷ نفر، اندونزیا با ۲۷۵ نفر و لهستان با ۲۴۷ نفر قربانی در طول یک شبانه‌روز بالاترین میزان مرگ‌ومیر روزانه را در میان دیگر کشورهای جهان به خود اختصاص داده‌اند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *