فعالیت سازمان‌های وابسته به ” آلکسی ناوالنی “در مسکو غیرقانونی اعلام شد

دادگاهی در شهر مسکو سازمان‌های سیاسی وابسته به آلکسی ناوالنی، منتقد دولت روسیه را به عنوان سازمان‌هایی “افراطی” طبقه بندی کرد و فعالیت آنها را غیرقانونی اعلام کرد.

این دادگاه در بیانیه‌ای دستور فوری برای توقف فعالیت دفاتر شبکه منطقه‌ای آقای ناوالنی و بنیاد مبارزه با فساد او را صادر کرد و بدین ترتیب فعالان در صورت ادامه کار با مجازات زندان روبرو خواهند شد و هر کسی که علناً از شبکه سیاسی آقای ناوالنی حمایت کند، از مناصب عمومی منع می‌شود.

الکسی ظفیاروف، سخنگوی دادستانی گفت: “مشخص شده که این سازمان‌ها نه تنها اطلاعاتی را که موجب نفرت و دشمنی علیه مقامات دولتی می‌شود، منتشر می‌کنند، بلکه فعالیت‌های افراط گرایانه هم دارند.”

وکلای آقای ناوالنی گفته‌اند که به این حکم اعتراض خواهند کرد.

آقای ناوالنی در واکنش در شبکه‌های اجتماعی متعهد شده که “عقب نشینی” نخواهد کرد. با این حال او گفته که حامیانش اکنون باید شیوه فعالیت‌هایشان را تغییر دهند.

آلکسی ناوالنی در حال حاضر به دلیل نقض شرایط آزادی مشروط در پرونده اختلاس در زندان است. اتهاماتی که به گفته وی انگیزه سیاسی دارد.

آقای ناوالنی، مهم‌ترین منتقد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، در اوت سال گذشته پس از “مسمومیت با سم نوویچوک” برای درمان به آلمان رفت و در ژانویه سال جاری به محض بازگشت از آلمان در فرودگاه روسیه بازداشت شد.

او دولت روسیه را عامل این مسمومیت می‌داند، اما دولت روسیه این موضوع را تکذیب کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *