کارزار هشتگ، “پاکستان را تحریم کنید” به صفحات اجتماعی مقامات امریکایی و اروپایی نیز کشیده شد

از چند روز بدین سو بر اثر شدت گرفتن آتش جنگ در کشور و هجوم جنگجویان طالب به کلان شهرها مثل مزار شریف و هرات، کارزار اینترنتی با عنوان “پاکستان را تحریم کنید”، به دلیل ایجاد و مدیریت جنگ نیابتی در افغانستان توسط پاکستان، از سوی کاربران صفحات اجتماعی در کشور به راه افتاده است.

میزان حساسیت این موضوع در مورد داغ‌تر شدن میدان‌های جنگ توسط کشور پاکستان، باعث شده تا خیل کثیری از کاربران صفحات اجتماعی در داخل و خارج از کشور با واکنش نشان دادن به آن، خشم خود را از این عمل دولت پاکستان ابراز کنند.

طی دو روز گذشته صدها کامنت با هشتگ “پاکستان را تحریم کنید ” (#SanctionPakistan) از سوی کاربران افغان به اشتراک گذاشته شده تا شاید ظلمی را که در حق این ملت روا داشته می‌شود از سوی جهانیان دیده و واکنشی درست در مقابل آن به عمل آورند.

تاکنون کاربرانی از افغانستان، آمریکا، هند، بریتانیا، پاکستان و سایر کشورها از این هشتک استفاده و در حدود ۳۷۰ هزار نفر در توییتر و هزاران نفر هم در فیس‌بوک به این کارزار پیوسته‌اند.

اما کار فقط به اینجا ختم نمی‌شود، چراکه کاربران با هم رسانی گسترده هشتگ “پاکستان را تحریم کنید” (#SanctionPakistan) در صفحات اجتماعی مقامات امریکایی و بریتانیایی از آنها خواستند تا به وضعیت شکننده و وخیم امنیتی در افغانستان توجه کنند.

صفحات رسمی جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، کاخ سفید، بوریس جانسون، نخست وزیر بریتانیا، وزارت دفاع آمریکا و سازمان ملل هم از جمله این اهداف بودند.

گفته می‌شود که تعدادی از مقام‌های دولت افغانستان نیز به این کارزار پیوسته‌اند.

این درحالی است که شدت گرفتن جنگ در بیشتر مناطق کشور، پس از اعلام خروج نیروهای خارجی از افغانستان، باعث آوارگی هزاران شهروند و کشته و زخمی شدن بسیاری از مردم از جمله کودکان و زنان شده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *