انتخابی جام جهانی فوتبال| تساوی ایران و کوریای جنوبی، صدرنشینی عربستان

به گزارش بخش ورزشی تمدن، هفته چهارم مرحله نهایی انتخابی مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر در قاره آسیا، سه‌شنبه شب (۲۰ میزان) با انجام شش بازی ادامه پیدا کرد که در دیدار تیم‌های فوتبال ایران و کوریای جنوبی در ورزشگاه آزادی تهران و بدون حضور تماشاگر علی‌رغم تلاش هر دو تیم، این بازی با نتیجه تساوی یک بر یک خاتمه یافت.

سون هیونگ ـ مین، مهاجم و کاپیتان کوریای جنوبی در دقیقه ۴۸ نیمه اول تک گل تیمش را وارد دروازه ایران و علیرضا جهانبخش کاپیتان تیم ملی ایران هم با یک ضربه سر در دقیقه ۷۶ گل تساوی را به ثمر رساند.

تیم ایران با کسب این تساوی و ۱۰ امتیاز از چهار بازی گذشته همچنان در صدر جدول گروه A از قاره آسیا و کوریای جنوبی هم با هشت امتیاز در رده دوم این جدول قرار دارد و لبنان با کسب نخستین پیروزی در میان چهار تیم پایین جدول، با ۵ امتیاز به رتبه سوم جدول صعود کرد و تیم‌های امارات، عراق و سوریه هم در رده‌های بعدی جدول قرار گرفتند.

عربستان نیز با کسب چهارمین پیروزی متوالی خود صدرنشین گروه B را با ۱۲ امتیاز در دست دارد و استرالیا نیز با قبول شکست در برابر جاپان به رتبه دوم رسید و عمان نیز با قانون تفاضل گل بیشتر به جایگاه سوم دست یافت و جاپان، چین و ویتنام هم در رده‌های بعدی قرار گرفتند.

نتایج دیدارهای هفته چهارم دور پایانی جام جهانی ۲۰۲۲ به‌ شرح زیر است:

گروه  A

ایران یک ـ کوریای جنوبی یک

سوریه ۲ ـ لبنان ۳

امارات ۲ ـ عراق ۲

گروه  B

جاپان ۲ ـ استرالیا یک

عمان ۳ ـ ویتنام یک

عربستان ۳ ـ چین ۲

برنامه دیدارهای هفته‌های پنجم و ششم :

گروه A

۲۰ عقرب

کوریای جنوبی ـ امارات

عراق ـ سوریه

لبنان ـ ایران

۲۵ عقرب

عراق ـ کوریای جنوبی

سوریه ـ ایران

لبنان ـ امارات

گروه B

۲۰ عقرب

چین ـ عمان

استرالیا ـ عربستان

ویتنام ـ ژاپن

۲۵ عقرب

چین ـ استرالیا

عمان ـ ژاپن

ویتنام ـ عربستان

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *