بلخ – انتقاد دانشجویان از عدم بازگشایی دانشگاه‌ها

بیش از دو ماه است که دانشگاه‌های دولتی در کشور مسدوداند و دانشجویان با بسته بودن دانشگاه‌ها در بی سرنوشتی بسر می‌برند.

حکومت هنوز زمان دقیقی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها اعلام نکرده است. با این وضعیت، شماری از دانشجویان و شهروندان مزارشریف از مسئولان حکومتی خواهان بازگشایی دانشگاه‌ها شده‌اند.

با این حال، مقام‌های محلی بلخ می‌گویند، کار روی برنامه جدید برای جدا سازی دانشجویان دختر و پسر جریان دارد و بزودی دانشگاه‌ها باز خواهند شد.

در کنار هزار و یک مشکل و گذار روز‌های دشوار برای مردم افغانستان؛ این روز‌ها دانشگاه‌های دولتی نیز بسته اند. حکومت هنوز زمان دقیقی را برای بازگشایی دانشگاه‌ها مشخص نکرده و نگفته است، دانشجویان چه زمانی به دانشگاه‌ها بیایند.

حالا شماری از دانشجویان در بلخ و همچنان مردم، خواهان بازگشایی دانشگاه‌ها هستند و انتظار دارند؛ هرچه زودتر دانشگاه‌ها باز شوند.

جانب حکومت، بخصوص مقام‌های محلی بلخ می‌گویند، طرف‌دار رونق گرفتن مکان‌های تحصیلی اند، اما باید مشکلات از سیستم آموزشی بر طرف شود، اشاره آنان به حضور دانشجویان دختر و پسر زیر یک سقف است.

حالا پرسش برای همه این است اگر دانشگاه‌ها بزودی باز نشوند، آینده تحصیلی افغانستان چه خواهد شد. پاسخ آگاهان به این پرسش، روز‌های تاریک و آینده مبهم برای همه.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *