تاکید روسیه بر نظارت از وضعیت مهاجرین در مرز میان پولند و بلاروس از سوی سازمان ملل

ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه با رئیس فدراسیون بین المللی صلیب سرخ و هلال احمر در مورد وضعیت پناهجویان در مرز پولند و بلاروس از طریق ویدیو کنفرانس گفتگو کردند.

پوتین در این گفتگو از جامعه بین المللی خواسته، که باید ازمرز پولند که شماری از مهاجرین در وضعیت بد به سرمی برند به شدت نظارت کند. بگفته او هم‌اکنون پناهجویانی که شامل زنان و کودکان نیز هستند با مشکلات فراوان مواجه بوده و چندین تن آنان تاکنون جان باخته اند.

ولادیمیرپوتین رییس جمهور روسیه بتازگی در گفتگوی ویدیویی با رییس فدراسیوین بین المللی صلیب سرخ وضعیت مهاجرین را در مرز پولند نگران کننده خواند و گفت باید مرز پولند ازسوی جامعه بین المللی جدا نظارت شود.

ولادیمیر پوتین؛ رئیس جمهور روسیه با اشاره به بحران مهاجرت در مرز بلاروس تاکید کرد:

“اقدامات پولند در مرز با مهاجرین باید ازسوی جامعه بین المللی با دقت نظارت شود. نبود آب وغذای غیر صحی در آنجا حیات مهاجرین را با خطر مواجه کرده که زنان و کودکان خردسال نیز در میان آنان هستند. “

این در حالی است که ماه‌هاست که هزاران پناهجو از کشورهای خاورمیانه از خاک بلاروس عبور کرده و در مرز پولند گیر مانده اند.

این پناهجویان که قصد رسیدن به کشورهای اروپایی را دارند با مخالفت پولند مواجه شده است.

پولند، بلاروس را متهم می کند که مهاجرین را قصدا به مرزهای پولند راه داده و میخواهد اروپا را با بحران مهاجرت زیر فشار قرار دهد. روسیه که از متحدین بلاروس محسوب می شود، اما خواهان حل تنش میان این دو کشور و همچنان خواهان رسیدگی به این پناهجویان است.

پوتین در ادامه گفت:

“در مرز پولند با پناهجویان رفتار انسانی صورت نمی‌گیرد. تاکنون چندین تن در آنجا جان داده و دفن شده است. این بدبختی است و ما باید به آن توجه کنیم. من همواره در صحبت هایم با همکاران مان در کشورهای اروپایی به آن اشاره کردم. “

از طرفی پاپ فرانسس، رهبر کاتولیک‌های جهان نیز در سفر اخیرش به یونان در جزیره لیسبوس به کمپ موقتی پناهجویان رفته و با آنان از نزدیک صحبت کرد. رهبر کاتولیک های جهان خواهان برخورد نیک با پناهجویان شد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *