آلبرت بورلا، مدیر فایزر؛ تا بهار امسال به زندگی عادی باز خواهیم گشت

پس از دو سال درگیری با ویروس کرونا و پیامدهای ناشی از آن، اکنون سوال بزرگ این است که آیا اومیکرون آخرین موج این پاندمی و نقطه پایان کرونا در جهان خواهد بود یا خیر؟

جواب این سوال را آلبرت بورلا، مدیر عامل شرکت فایزر یکی از سازندگان واکسین ضد کووید در جهان، در روزنامه فرانسوی زبان فیگارو با این جملات داده است که: «ما به لطف همه ابزارها و امکاناتی که در اختیار داریم در جایگاه بسیار خوبی برای بازگشت به زندگی عادی در فصل بهار قرار گرفته‌ایم.»

وی اضافه می‌کند: «سوال این نیست که آیا این ویروس ناپدید خواهد شد یا خیر؟ بلکه این سوال مطرح است که آیا می‌توانیم زندگی عادی را از سر بگیریم؟ من اعتقاد دارم که می‌توانیم.»

بورلا معتقد است که باید «سال‌ها با ویروس زندگی کرد و ریشه‌کن کردن آن در شرایط کنونی بسیار دشوار است.»

در ادامه این گزارش همچنین نظر مثبت و خوش‌بینانه آرنو فونتانه، “همه‌گیر شناس” که وضعیت حاضر را به صراحت “افول همه‌گیری” در جهان خوانده بود، نیز ذکر شده است.

در حال حاضر با تولید نوع خوراکی داروی ضد کووید در جهان که به گفته رئیس شرکت فایزر در پایان ماه جنوری وارد دواخانه‌ها در فرانسه می‌شود، می‌توان از موج غیرقابل کنترل بیماران مبتلا به کرونا بر سیستم درمانی و صحی کشورها به گونه چشمگیری، جلوگیری کرد.

“پاکسلووید” که نوعی تابلت (قرص) خوراکی از واکسین ضد کرونا ساخت شرکت فایزر است، در مواردی که افراد در معرض خطر، دارای علائم مثبت باشند، تجویز و بدین ترتیب از مراجعه این افراد برای درمان و احیا به بخش‌های عاجل شفاخانه‌ها به شدت جلوگیری خواهد شد.

این درحالی است که کشورهای اروپایی همچنان درگیر موج اومیکرون کرونا و افزایش موارد مثبت در میان شهروندان این اتحادیه هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *