در آستانه سال نو میلادی “طوفان اومیکرون” در کمین مردم اروپا

مدیر بخش اروپایی سازمان صحی جهان در مورد ” طوفان اومیکرون “، به تمامی کشورهای این قاره هشدار داد.

هانس کلوگه؛ این هشدار را زمانی اعلام می‌دارد که چند روزی به آغاز سال نو میلادی بیشتر نمانده و بیم آن می‌رود که تعطیلات پیش روی به کابوسی برای تمامی اروپا مبدل شود.

این درحالی است که بعضی کشورهای این قاره محدودیت‌هایی را برقرار و تعدادی هم آن را به پایان تعطیلات کریسمس موکول کرده‌اند.

 ویروس جهش یافته اومیکرون که سرعت انتشار بیشتری نسبت به همنوعان دیگرش دارد، اکنون تبدیل به سویه غالب در بیشتر کشورهای جهان، شده است. اگرچه بر اساس نتایج آخرین تحقیقات علمی در این زمینه، اومیکرون خفیف‌تر از نوع دلتاست و مرگ و میر مبتلایان به این ویروس کمتر اتفاق افتاده، اما در تعداد شیوع، از سویه‌های دیگر پیشی گرفته است.  

کشور انگلستان از جمله کشورهایی است که محدودیت‌ها را به بعد از کریسمس انتقال داده و اسکاتلند، ایلرند شمالی، آلمان، پرتغال هم از همین حالا بعضی محدودیت‌ها را به اجرا درآورده‌اند.

آمار مبتلایان روزانه در اسپانیا به روزی پنجاه‌هزار نفر، فرانسه نزدیک به ۱۰۰ هزار نفر و بریتانیا هم به ۹۰ هزار تن افزایش یافته است.

این درحالیست که کشورهای اروپایی و امریکا علاوه بر اعمال محدودیت‌ها، تمام توان خود را برای تسریع و وسعت روند واکسیناسیون به کار گرفته‌اند.

در آخرین خبرها از به قرنطینه رفتن کامل شهر “سی‌ان” در شرق چین با جمعیت ۱۳ میلیونی آن، گزارش شده است. این اقدام برای پیش‌گیری و مهار ویروس کرونا، در پنج هفته مانده به المپیک زمستانی پکن، صورت گرفته است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *