اسلو- هیات حکومت با دیپلمات‌های غربی دیدار کردند

در دومین روز از نشست اسلو هیات حکومت با نمایندگان غربی دیدار و گفتگو کردند، اما

دیدار هیات حکومت و دیپلمات‌های غربی در شهر اسلو ناروی پشت دروازه‌های بسته برگزار شد، نشستی که به گفته اعضای هیات اعزامی حکومت به اسلو سازنده بوده و نقاط مشترکی زیادی برای دستیابی به توافق وجود دارد.

عبداللطیف نظری؛ عضو هیات حکومت می‌گوید، دراین دیدارها روی مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و چگونگی کمک رسانی به مردم افغانستان بحث و تبادل نظر شده است.

اما آگاهان سیاسی برداشت متفاوتی از این نشست دارند، به باور آنها تا زمانیکه حکومت فراگیر و همه شمول تشکیل نشده و معیارهای جهانی از جانب کابل پذیرفته نشود، نمی‌توان به آینده چنین نشست‌های خوشبین بود.

با این‌حال شماری دیگر از کسانی که خارج از هیات حکومت به این نشست دعوت شده بودند می‌گویند، هدف از این نشست بیشتر روی چگونگی کمک رسانی جامعه جهانی به مردم افغانستان بوده است، نشستی که به باور آنها در آن روی مسائل کلان سیاسی و مشروعیت حکومت هیچ بحثی صورت نگرفته است. قرار است امروز آخرین نشست این اجلاس در اسلو برگزار گردد. این نشست در حالی برگزار می‌گردد که بر اساس آمارهای تازه، ۲۲٫۸ میلیون نفر از شهروندان کشور زیر خط فقر قرار داشته و ۹ میلیون نفر دیگر از میان آنها با خطر گرسنگی شدید و قطحی رو برو هستند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *