مخالفت دونالد ترامپ با مقررات منع استفاده از سلاح در امریکا

استفاده یا عدم استفاده از سلاح گرم در امریکا این روزها به یک بحث جدی میان مقام‌ها و شهروندان این کشور تبدیل شده است، به‌خصوص میان دو حزب مطرح، جمهوری‌خواهان طرفدار استفاده آزاد سلاح و دموکرات‌ها منتقد آن است.

پس از تیراندزای اخیر در مکتب در ایالت تگزاس امریکا که در آن دستکم ۱۹  دانش آموز کودک کشته شد، جو بایدن رییس جمهور این کشور خواهان وضع قیودات بر استفاده سلاح گرم در امریکا شد.

اما دونالد ترامپ برعکس جو بایدن خواهان توزیع اسلحه به مکاتب سراسر امریکا شد، او گفت، مکاتب باید از خود دفاع کنند، دونالد ترامپ؛ رئیس‌جمهور پیشین امریکا گفت:

“هر مکتبی باید یک در ورودی محافظت شده و دستگاه فلزیاب داشته باشد. همچنین باید در هر مدرسه، افراد مسلح یا یک نگهبان مسلح به طور مداوم حضور داشته باشد. مکاتب بی سلاح قربانیان را در هنگام چنین حملات بی دفاع می گذارد.”

پس از جان باختن ۲۱ نفر در تگزاس، شمار از شهروندان این کشور در مقابل این مکتب دست به اعتراض زده و خواهان منع استفاده از سلاح شدند.

ترامپ اما همچنان معتقد است که یک انسان خوب باید در برابر انسان بد سلاح داشته باشد، دونالد ترامپ افزود:

“ایالات متحده باید قبل از اینکه به فکر ساختن کشورها در سراسر جهان باشد، در تامین امنیت مکاتب در خود امریکا سرمایه گذاری کند.”

ترامپ در این سخنرانی پیامی به طرفداران و مخالفانش هم دارد، خطاب به جمهوریخواهان می‌گوید، در انتخابات ۲۰۲۴ کنگره و کاخ سفید را پس می‎گیرد.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *