نگرانی همسایه‌های افغانستان از احتمال جان گرفتن تروریزم در این کشور

ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور ایران از حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان ابراز نگرانی کرد. رئیسی گفت، حضور تروریستان در افغانستان برای کشورش پذیرفتنی نیست.

او همچنان گفت، دیدگاه تاجیکستان و ایران در مورد افغانستان مشترک است از جمله دربحث مبارزه با تروریزم و تشکیل دولت فراگیر.

دو طرف از تقویت روابط دو کشور تا نگرانی‌های منطقه‌ای و حضور گروه‌های تروریستی در افغانستان سخن گفتند.

ابراهیم رئیسی؛ همچنین گفت، برخی کشورهای که داعش پروری می‌کنند، تنها چیزی که به آن فکر نمی‌کنند امنیت است، در افغانستان و منطقه!

امام علی رحمن رئیس‌جمهور تاجیکستان هم با نگرانی از وضعیت افغانستان گفت، تنها راه بیرون رفت از وضعیت کنونی، صلح و ثبات و تشکیل حکومت فراگیر در افغانستان است.

این نگرانی‌ها درحالی مطرح می‌شود که به تازگی سازمان ملل متحد از حضور گروه‌های تروریستی و روابط نزدیک شبکه القاعده با حاکمان جدید افغانستان ابراز نگرانی کرده است.

کابل اما حضور گروه‌های تروریستی را رد کرده و می‌گوید، به تعهدات خود پایبند است و به کسی اجازه نمی‌دهد که از خاک افغانستان تهدیدی را متوجه کشورهای دیگر بسازد.

حکومت درحالی حضور گروه‌های تروریستی خارجی را رد می‌کند که گروه داعش در نه ماه گذشته، نه‌تنها حملات مرگبار را در داخل افغانستان رقم زده، بلکه دست به حملات راکتی به کشورهای همسایه نیز زده است. از جمله به ازبکستان و تاجیکستان!

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *