مجاهد: امریکا بزرگترین مانع برای به‌رسمیت شناختن حکومت فعلی افغانستان است

کابل می‌گوید، امریکا بزرگترین مانع سد راه به‌رسمیت شناخته شدن حکومت فعلی افغانستان است.

بتازگی ذبیح‌الله مجاهد، سخنگوی حکومت با انتقاد از ایالات متحده گفته، این کشور بزرگترین مانع در برابر به‌رسمیت شناخته شدن حکومت فعلی افغانستان است. مجاهد که از طریق یک گروپ واتساپی به سوالات خبرنگاران پاسخ می‌گفت، درباره اینکه، آیا سیاست‌های مسئولان فعلی افغانستان سد راه به‌رسمیت شناخته شدن حکومت فعلی شده یا کدام کشور دیگری، چنین گفت.

“تا جایی که به‌رسمیت شناختن از سوی کشورهای خارجی مطرح است، من فکر می‌کنم که ایالات متحده بزرگترین مانع است. این کشور امریکا اجازه نمی‌دهد کشورهای دیگر در این مسیر حرکت کنند و خود نیز در این زمینه گامی برنداشته است“.

مجاهد در ادامه گفته آنها تمامی شرایط ، برای به‌رسمیت شناختن شدن را تکمیل کرده و تمامی کشورها، از جمله ایالات متحده، باید بدانند که تعامل سیاسی آنها با کابل به نفع همه است. او در ادامه گفت، کابل خواهان روابط بهتر با ایالات متحده است.

“رهبران ما خواهان روابط بهتر دوجانبه با ایالات متحده براساس توافقی استند که دو طرف در دوحه در ماه فبروری ۲۰۲۰ امضا کردند.”

مجاهد درحالی امریکا را بزرگترین مانع در برابر به‌رسمیت شناخته شدن حکومت فعلی می‌داند که با گذشت بیش از ۱۰ ماه از روی کارآمدن حاکمیت جدید در افغانستان، تاهنوز هیچ کشوری حاضر نشده، حکومت فعلی را به‌رسمیت بشناسند.

تشکیل حکومت همه‌شمول، احترام به حقوق بشر، زنان و اقلیت‌ها و اجازه دادن به حق آموزش دختران و کار زنان از مواردی است که جهان همواره بر آن تاکید کرده است.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *