عاشورای حسینی – مراسم اهدای خون در ولایات مختلف کشور

هم‌زمان با عاشورای حسینی و سالروز شهادت اباعبدالله الحسین(ع) مردم متدین و عزادار کشورمان در ولایات مختلف با حضور در مراکز جمع آوری بانک خون امام حسین” برای بیماران خون اهدا کردند.

بنرها امروز بخاطر اهدای خون در مناطق مختلف کشور خودنمایی می‌کنند، از شرق تا غرب و از شمال تا جنوب، عزاداران حسینی هم‌زمان با حضور در حسینه‌ها، تکیه‌خانه‌ها و مراکز صحی در صف‌های طولانی منتظر می‌مانند تا خون‌شان را برای کسانی اهدا کنند که به آن نیازمند هستند.

می‌گویند این پیام اباعبدالله الحسین و عاشورایی حسینی است، نواسه گرامی رسول خدا برای نجات اسلام و امت اسلامی از جان خود گذشته و ما هم باید برای نجات دیگران کاری بکنیم.

پزشکان نیز حضور اهدا کنندگان خون و استقبال از این برنامه خدا پسندانه را پرشور عنوان کرده می‌گویند، عزادارن حسینی با شوق علاقه و برای رضای خداوند آمده‌اند تا با اهدای خون – اهدای زندگی وجیبه دینی و انسانی شان را انجام دهند. به گفته پزشکان، این خون‌ها بعد از جمع آوری به مراکز خون دولتی تحویل داده شده و در موارد ضروری از آنها استفاده خواهد شد.

از سویی هم عزاداران حسینی، در ولایت قندهار نیز در صف‌های طولانی برای اهدای خون به نیازمندان حاضر شده‌اند.

بانک خون امام حسین “ع” چندین سال است که فعالیتش را در افغانستان آغاز کرده است. اقدامی که با استقبال بی سابقه عزادارن حسینی رو برو شده و شهروندان کشور با تاسی از امام شهید شان برای نجات مردم و  بیماران خون شان را اهدا می‌کنند.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *